هلند 6 فروند اف16 اضافی به اوکراین ارسال می‌کند


هلند 6 فروند اف16 اضافی به اوکراین ارسال می‌کند

هلند از فروش جنگنده‌های اف-۱۶ خویش به یک پیمانکار خصوصی منصرف شده و قصد دارد ۶ فروند از این جنگنده‌ها را به اوکراین ارسال کند.

هلند 6 فروند اف16 اضافی به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند از تعهد کشورش برای ارسال ۶ فروند جنگنده اف۱۶ به اوکراین خبر داد. دولت هلند پیشتر قرار بود این جنگنده‌ها را به یک پیمانکار خصوصی واگذار کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: وزارت دفاع هلند در حال آماده سازی ۶ فروند جنگنده اف-۱۶ اضافی برای تحویل به اوکراین است.

اولونگرن افزود: برتری هوایی اوکراین برای مقابله با روسیه ضروری است.

وزارت دفاع هلند نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش برنامه ریزی شده ۶ فروند جنگنده اف۱۶ به اپراتور هواپیما‌های نظامی خصوصی «دراکن اینترنشنال» لغو شده است که به دولت این کشور امکان می‌دهد تعهد بیشتری به کی‌یف داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: هلند مذاکرات درباره فروش احتمالی ۶ فروند جنگنده F-۱۶ را متوقف کرده است. هر دو طرف به این نتیجه رسیده اند که فروش و تحویل این جنگنده‌ها در کوتاه مدت انجام نخواهد شد.

اولونگرن پیشتر گفته بود که برنامه اعزام اولین جنگنده‌های اف۱۶ به اوکراین در سال جاری بعد از تکمیل دوره‌های آموزشی خلبانان اوکراینی خواهد بود. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشای راز توافق راهبردی عمان و امارات/ بلندپروازی عربی در میانه جنگ خاورمیانه