نیویورک تایمز: آلمان نگران است ناتو از دست ترامپ جان سالم به در نبرد


نیویورک تایمز: آلمان نگران است ناتو از دست ترامپ جان سالم به در نبرد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، نگرانی فزاینده‌ای در میان مقامات آلمانی وجود دارد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود، ائتلاف نظامی ناتو جان سالم به درخواهد برد یا خیر.

نیویورک تایمز: آلمان نگران است ناتو از دست ترامپ جان سالم به در نبرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ماه گذشته میلادی در جریان کارزار انتخاباتی خود خطاب به حامیانش در لاس وگاس گفت: ایالات متحده برای ناتو خرج می‌کند، اما ما چیز زیادی از آن عایدمان نمی‌شود. اگر زمانی به کمک آن‌ها نیاز داشته باشیم مثلا فرض کنید به ما حمله شود، من فکر نمی‌کنم آن‌ها حاضر به ارائه کمک شوند.

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت که مقامات ارشد آلمانی نگرانند و نمی‌دانند که اگر آیا ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، ائتلاف ناتو از دست او جان سالم به در خواهد برد یا خیر.

این روزنامه در ادامه افزود که پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات موجب شده تا یک سری مذاکرات غیررسمی در آلمان و دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا برگزار شود و پیرامون این مسئله که آیا ناتو از ترامپ جان سالم به در خواهد برد یا خیر، گفتگو و رایزنی کنند.

منابعی در دولت آلمان به این روزنامه آمریکایی گفتند: بازگشت به روابط قبلی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه غیرممکن است. البته ما انتظار پیشرفت چشمگیر در جنگ اوکراین در سال جاری میلادی را نداریم، اما از پیامد‌های پیروزی پوتین نگران هستیم.

نیویورک تایمز در پایان نوشت که این مقامات آلمانی هم‌چنین نگران این مسئله هستند که در صورت پیروزی ترامپ آیا کمک‌های مالی به اوکراین ادامه خواهد داشت یا خیر؛ مسئله‌ای که در حال حاضر توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با موانعی مواجه شده است و معلوم نیست که اگر دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، چه سرنوشتی برای کمک‌های مالی اوکراین رقم خواهد خورد.

مجله رولینگ استون در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۳ نوشت، در حالیکه دونالد ترامپ در دور اول ریاست جمهوری خود تصمیم به خارج کردن واشنگتن از ائتلاف ناتو گرفته بود و با اصرار مقام‌های دولتش منصرف شد، این رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نظر دارد در صورت ورود دوباره به کاخ سفید این مسیر را در صورت اجابت نشدن خواسته‌هایش در پیش بگیرد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن