پیوستن ایتالیا به ائتلاف امریکا در دریای سرخ


پیوستن ایتالیا به ائتلاف امریکا در دریای سرخ

محمدعلی الحوثی، رئیس «کمیته عالی انقلاب» روز دوشنبه به روزنامه لا رپوبلیکا، چاپ ایتالیا، گفت ایتالیا باید در مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌های غزه بی‌طرف باشد و بر اسرائیل فشار آورَد تا حملات به غزه را متوقف کند. او گفت این تنها راه دستیابی به صلح در منطقه خواهد بود.

در پی تصمیم ایتالیا برای ملحق شدن به ائتلاف به رهبری آمریکا در دریای سرخ برای هدف قرار دادن مواضع یمن، آن ها، کشتی‌های ایتالیایی را تهدید به حمله کردند.

به گزارش انتخاب، محمدعلی الحوثی، رئیس «کمیته عالی انقلاب» روز دوشنبه به روزنامه لا رپوبلیکا، چاپ ایتالیا، گفت ایتالیا باید در مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌های غزه بی‌طرف باشد و بر اسرائیل فشار آورَد تا حملات به غزه را متوقف کند. او گفت این تنها راه دستیابی به صلح در منطقه خواهد بود.

الحوثی در ادامه گفت در صورت مشارکت ایتالیا در ائتلاف اروپایی علیه آنها، ایتالیا هم جزو اهداف حملات شان خواهد بود.

وزیر دفاع ایتالیا روز جمعه اعلام کرد احتمالاً یک ناو و چندین جنگنده این کشور برای پیوستن به نیرو‌های ائتلاف اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها در برابر حملات حوثی‌ها به دریای سرخ گسیل خواهد شد.

اتحادیه اروپا در نظر دارد از نیمه ماه جاری میلادی، ائتلاف نظامی جداگانه‌ای برای تأمین امنیت دریانوردی دریای سرخ مستقر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول