کلاهبرداری با ترفند قرعه کشی رادیویی


کلاهبرداری با ترفند قرعه کشی رادیویی

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک نفر کلاهبردار خبر داد که با روش برنده شدن در قرعه کشی رادیویی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: بهمن ماه سال جاری فردی به کلانتری دولت آباد مراجعه و اظهار کرد شخصی ناشناس با تماس با وی خود را مجری برنامه رادیویی معرفی و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو اعلام کرد که وی برنده قرعه کشی برنامه زنده رادیویی شده‌اید و مبلغ یک میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: بلا فاصله موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۶۷ این فرماندهی قرار گرفت و با تلاش‌های شبانه روزی، رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی شد، گفت: با هماهنگی‌های پلیسی روز گذشته متهم در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیس اظهار داشت؛ که با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفندهای مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز کشانده، سپس برای واریز مبلغ اهدایی و جایزه با وارد کردن اطلاعات بانکی افراد در قدم بعدی وجوه کارت بانکی شأن را سرقت کرده و بلا فاصله مبالغ سرقت شده از حساب‌ها را برداشت می‌کردیم.

طرهانی خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی معترف که تا کنون یک شاکی به کلانتری مراجعه نموده است، متهم نیز جهت تکمیل تحقیقات و کشف جرایم احتمالی بیشتر تحویل پلیس فتا شهرستان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان تصریح کرد: افراد به تبلیغات و تماس‌های مشکوک وسوسه‌انگیز توجه نکرده و دقت داشته باشند که جهت گرفتن جایزه نیازی به دادن اطلاعات حساب‌های بانکی شامل رمز اول و دوم و سایر اطلاعات کارت نیست.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج