جنجال فیلم برخورد فیزیکی پلیس با مزاحم یک زن ! / چرا مجرم راکتک زد و بعد رهایش کرد ؟! + قانون چه می گوید !


جنجال فیلم برخورد فیزیکی پلیس با مزاحم یک زن ! / چرا مجرم راکتک زد و بعد رهایش کرد ؟! + قانون چه می گوید !

به گزارش رکنا، در فیلمی که از روز گذشته در فضای مجاز منتشر شده است مرد جوانی با تعقیب یک ساعته پراید یک زن از سوی ماموران پلیس متوقف شد. همانطور که در این فیلم مشاهده...

به گزارش رکنا، در فیلمی که از روز گذشته در فضای مجاز منتشر شده است مرد جوانی با تعقیب یک ساعته پراید یک زن از سوی ماموران پلیس متوقف شد.

همانطور که در این فیلم مشاهده می کنید راننده به درخواست مامور پلیس از خودرویش پیاده می شود و مامور او را به سمت خودروی زن جوان هدایت می کند و پس از آنکه در مقابل درخواست پلیس در خصوص عذرخواهی از این زن مقاومت می کند با برخورد فیزیکی پلیس روبرو می شود، در نهایت پس از معذرت خواهی این مزاحم پلیس به او اجازه می دهد تا صحنه را ترک کند و او سوار بر خودرویش از محل دور می شود.

پس از انتشار گسترده این خبر با واکنش های زیادی در خصوص نوع رفتار مامور پلیس در فضای مجازی روبرو شدیم و همچنین مشخص شد راننده پراید که زنی جوان است وقتی با مزاحمت مرد جوان مواجه می شود از همان پشت فرمان با پلیس 110 تماس می گیرد و با راهنمایی های او ماموران می توانند مرد مزاحم را در یک قدمی پراید تماس گیرنده متوقف کنند.

در همین خصوص برای روشن شدن صحت برخورد ضابطین با جرایم مشهود به سراغ وکیل پایه یک دادگستری رفته و از او در خصوص میزان برخورد ضابطین قضایی در جرایم مشهود را جویا شدیم.

وحید کاتب وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در این خصوص گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام دادگستری محسوب می شود و طبق حقوق شهروندی که در ماده 1 تا 64 قانون دادرسی کیفری برای هر فرد در نظر گرفته شده است، ضابطین قضایی خودشان حق برخورد و اعمال قانون در جرایم این چنینی را نداشته و در صورت برخورد با این گونه متخلفین باید ابتدا خودروی فرد متخلف توقیف و فرد خاطی به مراجع قضایی و کلانتری ارجاع داده شود تا در این مراکز به تخلف آنها رسیدگی شود.

ضابطین قضایی در این گونه موارد حق اعمال قانون را نداشته و نمی توانند در جایگاه مقام قضایی قرار بگیرد در چنین مواقعی فرد خاطی می تواند با استفاده از حقوق شهروندی خود از نوع برخورد ضابط در انظار عمومی شکایت کند.

وی در خصوص جرایم مشهود گفت: جرایمی هستند که طبق ماده 45 آئین دادرسی کیفری در منظر ضابطین واقع می شوند یا بلافاصله پس از وقوع جرم ضابطین در محل جرم حضور می یابند یا جهت نجات مجنی علیه و به تقاضای او ضابطین مکلفند اقدامات لازم را به عمل آورند. ضابطین در برخورد با جرایم مذکور اختیار تعقیب و دستگیری متهم را در صورتی که برای تکمیل تحقیقات لازم باشد حداکثر تا 24 ساعت دارند.ضمناً در مواردی که شمول یکی از موارد تعیین شده به عنوان جرایم مشهود توسط قانونگذار، مورد تردید باشد با توجه به اصل منع بازداشت و دستگیری، ضابطین قادر به دستگیری و تعقیب نیستند.


جنجال فیلم برخورد فیزیکی پلیس با مزاحم یک زن ! / چرا مجرم راکتک زد و بعد رهایش کرد ؟! + قانون چه می گوید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه