عقب‌نشینی گالانت از مواضع خود علیه حزب‌الله


عقب‌نشینی گالانت از مواضع خود علیه حزب‌الله

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از مواضع خود علیه حزب‌الله لبنان عقب‌نشینی و برای مذاکره اعلام آمادگی کرد.

عقب‌نشینی گالانت از مواضع خود علیه حزب‌الله

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نقل از وی نوشت: اسرائیل آماده حل مسائل با حزب الله از طریق دیپلماتیک است.

گالانت گفت: تا زمانی که ما نتوانیم امنیت را برای ساکنان شمال (سرزمین‌های اشغالی) فراهم کنیم، به تلاش برای بازگرداندن آرامش به منطقه، از طریق دیپلماتیک یا نظامی ادامه خواهیم داد.

گالانت روز جمعه گفته بود که حتی آتش بس در غزه موجب توقف جنگ علیه حزب الله لبنان نخواهد شد.

«تایمز اسرائیل» همچنین در گزارشی درباره مذاکرات روز یکشنبه «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه آمریکا با گالانت، مدعی پیشرفت مذاکرات بین حزب الله و رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی، ایجاد زمینه برای بازگشت ۸۰ هزار آواره صهیونیست به شمال سرزمین‌های اشغالی، از جمله اهداف تل آویو از مذاکره با مقاومت لبنان است.

فرستاده ویژه دولت آمریکا برای میانجی‌گری بین حزب الله لبنان و تل‌آویو، روز شنبه با رئیس رژیم صهیونیستی، نخست وزیر و دیگر مقامات این رژیم دیدار کرد.

هوکشتاین ماه گذشته نیز در سفر به منطقه، با مقامات رژیم صهیونیستی و لبنان دیدار کرد.

رژیم صهیونیستی خواستار عقب نشینی حزب الله لبنان به فاصله ۳۰ کیلومتری از مرز سرزمین‌های اشغالی بود، اما براساس طرح پیشنهادی جدید، به فاصله گرفتن حزب الله از هفت کیلومتری مرز سرزمین‌های اشغالی نیز راضی شده است.

حزب الله لبنان، طرح ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی برای فاصله گرفتن از مرز با سرزمین‌های اشغالی را واقع گرایانه ندانسته و رد کرده است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت