روز 122 طوفان الاقصی/ بمباران بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه


روز 122 طوفان الاقصی/ بمباران بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه

تداوم حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مرکز و جنوب نوار غزه و انتقاد مقام سازمان ملل از اوضاع وخیم انسانی در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

روز 122 طوفان الاقصی/ بمباران بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه

به گزارش راهبرد معاصر، حمله‌های زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه همچنان از میان شهروندان بی گناه فلسطینی در این باریکه قربانی می‌گیرد.

نشانه‌های بروز فاجعه انسانی در بیمارستان محاصره شده خان یونس

جمعیت هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای نسبت به بروز فاجعه انسانی در بیمارستان أمل در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه که از ۱۴ روز پیش تاکنون در محاصره اشغالگران صهیونیست قرار دارد، هشدار داد.

این بیمارستان طی مدت اخیر نه تنها تعداد زیادی بیمار و مجروح پذیرش کرده بلکه به سرپناهی برای حضور هزاران نفر از آوارگان فلسطینی تبدیل شده است.

هلال احمر در بیانیه خود تصریح کرد که شاخص‌های زیادی نشان دهنده بروز فاجعه انسانی در بیمارستان أمل وابسته به این جمعیت است و رژیم اسراییل مانند دیگر بیمارستان‌های غزه آن را هدف قرار می‌دهد. این اقدامات بخشی از جنایت اشغالگران در حمله به ساختار درمانی و بهداشتی نوار غزه است که از اولین روز جنگ تاکنون ادامه پیدا کرده است.

هلال احمر فلسطین یکی از این مولفه‌ها را پایان انبار ذخیره غذایی مخصوص آوارگان در این بیمارستان دانست و در عین حال تاکید کرد که میزان سوخت موجود در این بیمارستان نیز تنها برای یک هفته دیگر کافی است که این موضوع شاخص دیگر برای احتمال بروز فاجعه انسانی در آن است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان این بیمارستان را در محاصره کامل خود قرار داده است.

نشانه دیگر بروز فاجعه انسانی در بیمارستان محاصره شده خان یونس، عدم رسیدن مواد بهداشتی و پزشکی و پایان یافتن انبار این مواد در بیمارستان است. این در حالی است که بخش عمده‌ای از داروهای مربوط به بیماران مزمن نیز به پایان خود نزدیک می‌شود.

هلال احمر فلسطین تاکید می‌کند که در این بیمارستان نیازهای ضروری گروه‌های سنی مختلف نظیر کودکان از جمله در زمینه شیر خشک و پوشاک به پایان رسیده و افراد معلول نیز با فقدان مایحتاج خود مواجه هستند.

هلال احمر در ادامه تبیین نشانه های بروز فاجعه انسانی در بیمارستان أمل تاکید کرد که تمامی تلاش‌ها برای هماهنگی تحویل بیماران و مجروحان از این بیمارستان به موسسات پزشکی دیگر در غزه با شکست مواجه شده و طی ۵ روز گذشته هیچ پاسخی از سوی رژیم صهیونیستی در این خصوص داده نشده است. علاوه بر اینکه تلاش‌ها برای تامین اکسیژن مورد نیاز در اتاق‌های مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل و تامین سوخت بیمارستان نیز با شکست مواجه شده است.

تیراندازی گسترده نظامیان صهیونیست به سمت بیمارستان نیز مولفه دیگری است که هلال احمر از آن به عنوان یکی دیگر از نشانه های وقوع فاجعه انسانی در بیمارستان أمل از آن یاد می‌کند. این گزارش تاکید می‌کند که خودروهای زرهی دشمن در اطراف بیمارستان و در جهات چهارگانه مستقر شده‌اند و مانع از تحرک آمبولانس‌ها و کادر پزشکی در این بیمارستان می‌شوند، ضمن اینکه از ورود و خروج افراد به این بیمارستان نیز جلوگیری می‌کنند.

صدای آژیر خطر در منطقه‌های اشغالی دویو و برعم واقع در الجلیل به صدا درآمده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دست کم پنج موشک از سمت جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل شلیک شده است.

منابع صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در الجلیل خبر داده اند.

رسانه‌های جنگی مقاومت اسلامی لبنان به تازگی گزارشی جامع از فعالیت‌های ۱۲۰ روزه حزب‌الله لبنان در جنگ غزه ضد رژیم صهیونیستی منتشر و اعلام کردند که حزب‌الله در این مدت ۹۶۱ عملیات نظامی انجام داده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، متوسط عملیات مقاومت ضد رژیم صهیونیستی در روز ۸ عملیات بوده و بیشترین عملیات در یک روز به عدد ۲۶ مورد رسیده است، در حالی که کمترین عملیات در یک روز دو مورد گزارش شده است./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت عجیب "جعفر جکسون" به عمویش "مایکل جکسون"