کنترل پهپاد پیشرفته صهیونیست‌ها در اختیار حماس


کنترل پهپاد پیشرفته صهیونیست‌ها در اختیار حماس

شاخه نظامی حماس، امروز اعلام کرد که کنترل پهپاد پیشرفته اسکای لارک رژیم صهیونیستی را بر فراز خان‌یونس به دست گرفته است.

کنترل پهپاد پیشرفته صهیونیست‌ها در اختیار حماس

به گزارش راهبرد معاصر، کتائب عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، امروز (دوشنبه، 5 فوریه)، اعلام کرد که موفق شده است یک فروند پهپاد پیشرفته اسرائیلی از نوع اسکای لارک (Skylark) را تحت کنترل خود درآورد.

بر اساس بیانیه کتائب القسام این پهپاد در حال جاسوسی بر قرار غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه بود که تحت کنترل مقاومت درآمد.

ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی جنبش حماس، شب گذشته نیز خبر داد که طی روزهای گذشته، ۱۵ سرباز اسرائیلی را از پای درآورده‌اند و در ۱۷ مأموریت نظامی، دهها نظامی کشته و زخمی شده‌اند، ۴۳ خودروی نظامی اسرائیلی منهدم و چهار پهپاد متعلق به صهیونیستها تحت کنترل درآمده است.

حدود دو هفته پیش نیز رزمندگان القسام دو پهپاد شناسایی از نوع اسکای لارک را ساقط کردند و هشت پهپاد را به غنیمت گرفتند.

پهپاد بدون صدای اسکای لارک یکی از مدرن‌ترین تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی است که ارزش آن حدود ۵۰ هزار دلار است و بین ۷ تا هفت و نیم کیلو وزن دارد و قادر به حمل باری به وزن یک کیلو و دویست گرم است. این پهپاد را شرکت شرکت صهیونیستی «اِلبیت سیستم» طراحی و تولید کرده است. تکنولوژی پیشرفته این پهپاد در پیگیری اهداف ثابت و متحرک با دقت عالی، موجب پشتیبانی مطلوبی از نیروهای زمینی می‌شود. نائب رئیس البیت سیستم حاییم کیلرمان پیشتر اعلام کرده بود که درخواست ها در سطح جهان برای دریافت این نوع پهپاد رو به فزونی است. فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی