نمایش پر ایراد ریرا برقی در نمایشگاه خودرو/ این بار کابین محصول لوکس ایران خودرو حاشیه‌ساز شد


نمایش پر ایراد ریرا برقی در نمایشگاه خودرو/ این بار کابین محصول لوکس ایران خودرو حاشیه‌ساز شد

ایران خودرو در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب دو محصول ریرا برقی و بنزینی را به نمایش عموم گذاشت. این خودرو که در نمایشگاه‌های قبلی با اگزوز خود حاشیه‌ساز شده بود، این بار با ایرادات محتلف داخل کابین به نمایشگاه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ایران خودرو، در غیاب سایپا به‌عنوان تنها خودروساز دولتی در پنجمین دوره نمایشگاه شهر آفتاب حضور یافت. دو نسخه برقی و بنزینی کراس‌اوور ریرا کنار یک‌دیگر و در بیرونی‌ترین قسمت غرفه قرار گرفته که اهمیت بالای این خودروها از دید ایران خودرو را نشان می‌دهد.

ریرا با نام پروژه K125 در شرکت ایران خودرو تعریف شد که سال‌هاست با نام تولید کراس‌اوور ملی روی زبان‌ها افتاده است. نسخه بنزینی این خودرو برای اولین بار در تیر ماه سال گذشته در معرض دید اصحاب رسانه قرار گرفت و در آبان ماه سال جاری نمونه برقی آن هم در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته شد.

ریرا برقی باز هم با ایرادات ظاهری به نمایشگاه رسید

هر چند ایران خودرو همواره روی آزمایشی بودن نسخه‌های نمایشی فعلی ریرا پافشاری می‌کند، اما سوال اصلی این است که چه لزومی برای نمایش خودروهای تکمیل نشده وجود دارد؟

ایران خودرو ریرا برقی را چند ماه پیش برای اولین بار رونمایی کرد که با وجود آزمایشی بودن خودرو، انتقادات بسیاری بر سر ایرادات مونتاژی و طراحی آن گرفته شد. البته میزان ایرادات در بخش بیرونی خودرو تا حد بسیاری کاهش یافته، اما داخل کابین آن، همچنان پایدار است.

کیفیت پایین نمایشگر میانی و دوربین 360 درجه، کلیدهای تکمیل‌نشده کنسول، رودری‌هایی که با پیچ در جای خود قرار گرفتند و یک کلید بسیار عجیبی که توسط سیم به قسمت زیرآرنجی متصل شده از جمله ایرادات عجیبی بود که فعلاً برطرف نشده‌اند.

زمانی که ریرا برای اولین بار معرفی شد، قرار بود لوکس‌ترین و زیباترین خودروی تولیدشده توسط ایران خودرو باشد و بتواند با کراس‌اوورهای جهانی رقابت کند، اما با تأخیر به‌وجودآمده در عرضه این خودرو، زمان طراحی آن به تدریج در حال قدیمی شدن است و این احتمال وجود دارد که با تأخیر بیشتر، عملاً پیش از ورود ریرا به بازار با یک محصول قدیمی طرف شویم.

معرفی اجمالی ریرا برقی

با وجود اینکه نسخه بنزینی ریرا هنوز هم وارد بازار نشده، اما اطلاعات نسبتاً دقیقی از مشخصات فنی خودرو منتشر شده است.

موتور برقی ریرا می‌تواند حداکثر 160 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با توجه ظرفیت 53 کیلووات ساعتی باتری‌های خودرو که در کف آن تعبیه شده، می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا 420 کیلومتر مسافت را طی کند. شتاب صفر تا 100 خودرو 8.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

نمایش پر ایراد ریرا برقی در نمایشگاه خودرو/ این بار کابین محصول لوکس ایران خودرو حاشیه‌ساز شد

کروز کنترل، چهار عدد کیسه هوا، سانروف، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، اتوهلد و نورپردازی داخل کابین از جمله امکانات رفاهی این خودرو محسوب می‌شود که تا به حال در هیچ خودروی ایرانی قرار نگرفته است.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها