لایحه 118 میلیون دلاری سنای آمریکا برای اوکراین و اسرائیل


لایحه 118 میلیون دلاری سنای آمریکا برای اوکراین و اسرائیل

سنای آمریکا از لایحه دوحزبی ۱۱۸ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تقویت امنیت مرزها رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا گفت که رای‌گیری اولیه درباره این لایحه روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

لایحه جدید ۲۰.۲۳ میلیارد دلار به امنیت مرزهای آمریکا، ۶۰.۰۶ میلیارد دلار کمک به اوکراین و ۱۴.۱ میلیارد کمک نظامی به اسرائیل در نظر گرفته است.

همچنین ۲.۴۴ میلیارد دلار کمک به فرماندهی مرکزی آمریکا و ماموریت آن در دریای سرخ و ۴.۸۳ میلیارد دلار نیز برای کمک به شرکای آمریکا در منطقه هندوپاسیفیک و مقابله آنها با چین اختصاص یافته است.

علاوه بر این، ۱۰ میلیارد دلار برای کمک بشردوستانه در غزه در نظر گرفته شده است.

شومر در بیانیه‌ای گفت: اولویت‌های این لایحه به قدری مهم و حیاتی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و یا اجازه داد که سیاست مانع تصویب آن شود.

وی افزود: آمریکا و متحدان ما از سوی دشمنانی که به دنبال اخلال در دموکراسی و گسترش نفوذ اقتدارگرایانه در دنیا هستند، با تهدیدهای چندگانه، پیچیده و هماهنگی مواجه هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این لایحه گفت که قویا از آن حمایت می‌کند و از کنگره می‌خواهد که آن را فورا تصویب کند.

وی در ماه اکتبر خواستار بودجه اضافی برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان شده بود اما از آنجا که جمهوریخواهان تصویب این درخواست را به مقابله با مهاجران و افزایش امنیت مرزها منوط کرده بودند، درخواست بایدن در کنگره تایید نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج