واکنش اتحادیه اروپا به اتهامات اسرائیل/آنروا شریان حیاتی بسیار مهم میلیون‌ها فلسطینی است


واکنش اتحادیه اروپا به اتهامات اسرائیل/آنروا شریان حیاتی بسیار مهم میلیون‌ها فلسطینی است

اقتصادنیوز: سئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اتهامات اسرائیل علیه آنروا گفت: «آنروا شریان حیاتی بسیار مهم میلیون‌ها فلسطینی است که از گرسنگی و شیوع بیماری رنج می‌برند».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر حمایت خود از سازمان آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) را اعلام کرد.

خبر مرتبط
هشدار جدی آنروا درباره وضعیت غزه/عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم

اقتصادنیوز: آنروا در بیانیه‌ای از دسترسی بسیار محدود فلسطینی‌ها به آب آشامیدنی سالم خبر داد.

وی در سخنانی گفت: «آنروا شریان حیاتی بسیار مهم میلیون‌ها فلسطینی است که از گرسنگی و شیوع بیماری رنج می‌برند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «باید درباره ادعاهای مطرح شده درباره آنروا تحقیق مستقلی صورت بگیرد اما توقف تامین مالی این نهاد سازمان ملل به معنای مجازات جمعی است».

خبر مرتبط
واکنش کنعانی به قطع کمک‌های کشورها به آنروا

اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت خارجه گفت که تعداد قابل توجهی از کشورهای کمک کننده به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، صرفا با اتهام زنی همان رژیمِ متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان به چند کارمند آنروا، کمک‌های خود به این آژانس را در سخت‌ترین شرایط ملت فلسطین و ساکنان غزه متوقف کرده‌اند!

بورل روز گذشته نیز گفته بود: «اکثر کشورهای اتحادیه اروپا این اعتقاد را دارند که جایگزینی برای آنروا (در غزه) وجود ندارد».

ادامه بمباران شدید و گلوله‌باران مناطق مختلف غزه در حالی است که رژیم صهیونیستی با تشدید محاصره، از ورود کمکهای بشردوستانه از گذرگاه مرزی رفح به غزه جلوگیری می‌کند. همزمان ۱۱ کشور از جمله آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فنلاند، هلند، استرالیا، کانادا، اسکاتلند، سوئیس، فرانسه و ژاپن به بهانه دروغ‌های واهی صهیونیست‌ها، کمک‌های مالی به آنروا را تعلیق کرده‌اند. تعلیق این کمکها خطر توقف فعالیتهای بشردوستانه نهادهای وابسته به سازمان ملل در غزه را افزایش داده است و بر وخامت اوضاع افزوده است.

از سوی دیگر دفتر امور هماهنگیهای بشردوستانه سازمان ملل(OCHA) در گزارشی با اشاره به کمبودها در غزه اعلام کرد که 1.7 میلیون نفر در نوار غزه بی خانمان و با کمبودها مواجه هستند و مردم غزه به پناهگاه، غذا، آب و دارو نیاز فوری و اساسی دارند.

این نهاد سازمان ملل افزود، از جمعیت 2.3 میلیون نفری غزه حدود 75 درصد که بیش از نیمی از آنها نیز کودک هستند بی خانمان شده‌اند.

بنا به اعلام OCHA، تشدید جنگ در مناطق مختلف خان یونس باعث فرار مردم به سمت مناطق جنوبی‌تر غزه در رفح شده است و برآورد شده که بیش از نیمی از جمعیت نوار محصور غزه اکنون در این منطقه در شرایط سرمای زمستان در سازه‌های موقت، چادر و یا فضای باز زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی