ساخت 3 شهرک جدید اطراف تهران


ساخت 3 شهرک جدید اطراف تهران

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن چند روش برای تامین زمین تعریف شده که یکی از آن‌ها شناسایی اراضی چسبیده به محدوده شهر و الحاق آن‌ها به محدوده شهر‌های موجود برای ساخت واحد‌های مسکونی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مطالعات و شناسایی نقاط مناسب برای شهرک‌سازی در «خوارزمی» پاکدشت، «اعتمادیه» پرند و ملارد واقع در استان تهران خبر داد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» افزود: در طرح نهضت ملی مسکن چند روش برای تامین زمین تعریف شده که یکی از آن‌ها شناسایی اراضی چسبیده به محدوده شهر و الحاق آن‌ها به محدوده شهر‌های موجود برای ساخت واحد‌های مسکونی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: یکی از روش‌های جدید در طرح نهضت ملی مسکن، شهرک‌سازی است که بر اساس آن، خارج از حریم شهر، مکانی برای ایجاد یک شهرک مستقل به‌منظور ساخت‌وساز با شرایط خاص و تراکم کم شناسایی می‌شود تا اگر کسی بخواهد با فاصله منطقی از شهر، سکونتگاه ویلایی داشته‌باشد، این امکان فراهم شود.

وی ادامه‌داد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، علاوه بر استفاده از سایر روش‌ها برای شناسایی ۵۰ نقطه به‌منظور ساخت‌وساز به این شکل اقدام شد.

به گفته مالکی، اکنون ۵۰ نقطه شناسایی شده و بیش از ۲۳ نقطه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: سایر نقاط نیز در مراحل مختلف قرار دارد و یزد و قم ۲ استانی هستند که ساخت‌وساز در قالب شهرک در آن‌ها آغاز شده است.

مالکی درباره موضوع سکونتگاه‌های ساحلی با بیان اینکه متولی این امر شرکت عمران شهر‌های جدید است، گفت: این سیاست در شورای‌عالی مسکن مصوب شد که ۲۷ نقطه ساحلی در سواحل جنوب شناسایی و مکان یابی شود که جنبه سکونت، سرمایه‌گذاری و اشتغال دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امکان سنجی این ۲۷ نقطه در شورای‌عالی مصوب و به استان ابلاغ شد تا مراحل بعدی را طی کند.

اختصاص زمین برای ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در صنعت شهر‌ها

وی در ادامه به موضوع صنعت شهر‌ها اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون زمین به استعداد ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد به صنعت شهر‌ها اختصاص داده شده و در بخشی از آن‌ها در شهر‌هایی مثل ماهشهر (استان خوزستان) و خواف (جنوب شرقی استان خراسان رضوی) کلنگ‌زنی و آماده‌سازی آغاز شده است.

به گفته مالکی، شهر‌هایی مثل خواف با وجود صنایع بزرگ و فعال، ظرفیت شهرک‌سازی برای کارکنان صنایع را دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تهران هم تلاش می‌شود تا در یکی از شهر‌های اطراف مثل اشتهارد تامین اراضی مناسب در قالب صنعت شهر‌ها انجام شود.

وی، صنعت شهر را مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحد‌های تولیدی و صنعتی در فرآیند تامین زمین کارکنان و کارگران آن‌ها دانست و گفت: در این راستا دولت تسهیلات، تخفیف‌ها و مجوز‌های لازم را تامین و ابلاغ می‌کند و واحد‌های تولیدی در تامین زمین و احداث واحد‌های مسکونی پرسنل خود مشارکت خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها