بازداشت معاون کمیته علم و فناوری هسته‌ای چین/ در پکن چه خبر است ؟


 بازداشت معاون کمیته علم و فناوری هسته‌ای چین/ در پکن چه خبر است ؟

اقتصادنیوز : در پی تشدید مبارزه پکن با فساد اداری، سه تن از مدیران بخش هوافضا اخراج و معاون کمیته علم و فناوری شرکت ملی هسته‌ای چین بازداشت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست چین منتشر شد آمده است: لی گوانگ چانگ معاون کمیته علم و فناوری شرکت ملی هسته ای چین (CNNC) به نقض جدی نظم، انضباط و قانون متهم است.

این کمیسیون بدون اشاره به جزئیات، افزود: لی تحت بازپرسی قرار دارد.

این دستگیری پس از آن صورت می‌گیرد که شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست دستور داد تا بر بخش‌های حساس از جمله مشاغل بخش دولتی، انرژی و امور مالی تمرکز کنند.

شی در سومین نشست عمومی حزب کمونیست که در ۱۸ دی برگزار شد، اذعان کرد که نباید هیچ رحمی در ریشه‌یابی فساد صورت گیرد.

درخواست وی برای گسترش و تعمیق پاکسازی در حالی مطرح شد که زوند مبارزه با فساد اداری درچین در حال انجام است.

لی به‌عنوان مدیر بخش سوخت‌هسته ای در شرکت ملی هسته‌ای چین، نقش کلیدی در نوآوری و توسعه مجموعه‌های سوخت «سری CF چین» با عملکرد بالا داشت.

او در سال ۲۰۱۷ رئیس پروژه های کلیدی برنامه سوخت سری CF بود، تاکید کرده بود: توسعه مجموعه های سوخت هسته ای برای «تحقق رویای یک کشور قدرتمند هسته ای» و صادرات انرژی هسته ای ساخت چین، یک امر ضروری است.

وی در سال ۲۰۱۸ نیز به عنوان معاون‌ کمیته علم و فناوری در تهیه پیش‌نویس «گزارش توسعه انرژی هسته‌ای چین» شرکت کرد و در بهار سال گذشته نیز به عنوان مشاور ارشد کمیته در کنفرانس تحقیقات انرژی اتمی مشارکت داشت.

تارنمای شرکت ملی هسته ای چین (CNNC)در این رابطه، اظهار داشت:‌ لی عمدتا در زمینه‌های تحقیق و توسعه، ساخت، تولید و بهره‌برداری انرژی‌ هسته‌ای، چرخه سوخت و برنامه های کاربردی، حفاظت از محیط زیست و مهندسی هسته ای مشغول فعالیت بوده است.

پرونده لی به دنبال مجموعه‌ای از تحقیقات در بخش نظامی-صنعتی چین مطرح شد که در جریان آن، سه مدیر ارشد شرکت‌های هوافضا اخراج شدند.

بر همین اساس، وو یانشنگ رئیس شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، لیو شیک‌وان رئیس هیئت مدیره شرکت گروه صنایع شمالی چین یا گروه نورینکو و وانگ چانگ‌چینگ، معاون مدیر شرکت دولتی علوم و صنعت هوافضای چین در ماه گذشته از عنوان اعضای بالاترین نهاد مشاوره سیاسی ملی، کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) محروم شدند.

رسانه‌های دولتی چین در هفته گذشته اعلام کردند وانگ شیائوجون دانشمند برجسته موشکی نیز از کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین اخراج خواهد شد، زیرا پکن به تحقیقات در مورد سران نیروی موشکی ارتش چین، یکی از اجزای کلیدی زرادخانه هسته ای و قدرت بازدارندگی این کشور ادامه می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه