فشار جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بر بایدن


فشار جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بر بایدن

شماری از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا رئیس جمهور این کشور را برای حل بحران مرزی در آمریکا تحت فشار قرار دادند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا از طریق برخی از اقدامات اجرایی آنچه را که با عنوان «فاجعه» مرزی خطاب می‌کنند در این کشور را برطرف کند.

به گزارش فاکس نیوز، گروهی متشکل از ۶۴ تن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند تا به واسطه قدرت اجرایی خود جهت رسیدگی به حل بحران مرزی این کشور وارد عمل شود.

آنها نامه رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا را که در دسامبر سال ۲۰۲۳ نوشته شده بود به رئیس‌جمهور یادآوری کرده که در آن «مایک جانسون» از رئیس‌جمهور خواسته تا برای تامین امنیت مرز جنوبی آمریکا اقداماتی را انجام دهد.

علاوه بر این نامه دیگری نیز که از سوی یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه این مجلس نوشته شده بود و در آن به طرحی اشاره شد تا جریان مهاجرت غیرقانونی در آمریکا را متوقف کند به بایدن یادآوری شده است.

اکنون این نمایندگان در انتقاد از بایدن به وی گفته‌اند: اقدامات شما به تنهایی باعث ایجاد این فاجعه شده است و شما قدرت رفع آن را دارید. می توانید تصمیم بگیرید تا دولت خود را به اجرای جدی قوانین ملزم کرده و در نتیجه موج مهاجرت غیرقانونی را متوقف کرده و از جوامع آمریکا محافظت کنید.

در بخشی دیگری از نامه هم آمده است: می‌توانید این بحران امنیت ملی و بشردوستانه را به واسطه سیاست‌های شکست خورده خود در رهبری مردم آمریکا تداوم بخشید.

فشار جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان بر بایدن

اظهارات مطرح شده از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه نشان دهنده مخالفت آنها با مذاکرات دو حزبی مورد تایید بایدن درباره امنیت مرزهاست که مخالفانی را در بین نمایندگان جمهوری‌خواه دارد.

سال گذشته نیز مجلس نمایندگان آمریکا لایحه سختگیرانه امنیت مرزی و مهاجرت را تصویب کرد. این لایحه به نوعی احیا کننده سیاست‌های مرزی ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بود که در کنار دیگر اقدامات سخت‌گیرانه اختیارات مربوط به اخراج ماموران مرزی را هم افزایش می‌داد و مخالفت گسترده دموکرات‌ها را به همراه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غربالگری دوم بارداری/ ویدئو