مشارکت در انتخابات، تکلیف مردم برای پاسداشت خون شهدا


مشارکت در انتخابات، تکلیف مردم برای پاسداشت خون شهدا

علی حدادی، نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت: امنیت و آرامش کشور به برکت خون شهداست. شهدا شاهد و ناظر اعمال ما هستند و اکنون وظیفه و تکلیفی بر گردن ماست که از انقلاب و راه شهدا پاسداری کنیم.

مشارکت در انتخابات، تکلیف مردم برای پاسداشت خون شهدا

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به تعبیر امام خامنه ای (حفظه الله) رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد. افرادی که استدلال می‌کنند مجالس عزم یا شجاعت لازم را برای تحول امور ندارند، از ارائه راه حل جایگزین ناتوانند و اصلاح ساختارهای دموکراتیک موجود و تلاش برای ایجاد مجلسی شجاع و مصمم به اصلاح امور، راه عقلانی ترس نسبت به قهر و بایکوت انتخابات خواهد بود.

مشارکت ضعیف در انتخابات راه را برای ورود افرادی با شایستگی کمتر باز می‌کند و در نتیجه مجلسی ضعیف به وجود خواهد آمد که توان صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح نخواهد داشت. انتخاب اصلح به معنای انتخاب نامزدی بی عیب و نقص و آرمانی نیست، کما اینکه اگر چنین اشخاصی به مجلس راه یابند، کمال مطلوب است؛ اما انتخاب اصلح در چارچوب نگاهی واقع‌گرایانه، به انتخاب شایسته ترین فرد از میان گزینه‌های موجود تعبیر می شود که این موضوع در سایه مشارکت بالا محقق خواهد شد.

امنیت و آرامش کشور به برکت خون شهداست؛ شهدا شاهد و ناظر اعمال ما هستند و اکنون وظیفه و تکلیفی بر گردن ماست که از انقلاب و راه شهدا پاسداری کنیم


در سایه مشارکت حداکثری است که می‌توان از مجلس به وجود آمده مطالبه‌گری کرد و نظارت عام بر مجلس شورای اسلامی در همین راستا انجام خواهد شد. بیانات رهبر انقلاب در این زمینه قابل توجه است، ازجمله در فرازی که می‌فرمایند، «مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی کلمه و امنیت انتخابات چهار خصوصیت انتخابات اسفند ماه است. باید به این پرسش پاسخ داده شود، چرا در جمهوری اسلامی انتخابات برگزار می کنیم؟ جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است».


در فرصت اندک باقی‌مانده تا انتخابات اسفندماه تأمل در اهمیت انتخابات و تلاش برای اصلاح امور به جای پاک کردن صورت مسئله ها برای تمامی افراد جامعه ضروری است تا در آینده شاهد مجلسی شایسته و پر توان بر حل موضوعات و معضلات کشور باشیم .

علی حدادی، نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: انسجام و وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و حفظ این وضعیت قطعاً ضربه محکمی به دشمن خواهد زد.


وی افزود: در موضوع حفظ و اقتدار نظام اصل «اقدام به موقع» حائز اهمیت است و امروز دیگر استکبار جهانی هیمنه گذشته را ندارد. وظیفه امروز ما تبعیت از فرمایشات امام خامنه ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مشارکت حداکثری در انتخابات است.


نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) تحقق یافت و دکترین امام راحل (ره) در کشور پیاده سازی شد. امنیت و آرامش کشور به برکت خون شهداست؛ شهدا شاهد و ناظر اعمال ما هستند و اکنون وظیفه و تکلیفی بر گردن ماست که از انقلاب و راه شهدا پاسداری کنیم.


حدادی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی پیام مهمی برای ما داشتند که «جمهوری اسلامی حرم است»، بنابراین وظیفه تک تک ما در جامعه حفظ نظام، انقلاب و تبعیت از فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان کرد: باید زمینه ها و بستر لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و فضایی برای رقابت سالم میان نامزدها فراهم شود. در وهله نخست، باید اقدامات دولت و مسئولان نظام اطلاع رسانی و درست تبیین شود. به نظر می آید همه بخش ها باید در راستای ایجاد امید در جامعه گام بردارند که نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارد.


حدادی افزود: علاوه بر امید آفرینی، باید مشکلات مردم و موانعی که ممکن است در مشارکت مردم در انتخابات خلل وارد کند، حل شوند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فضا برای رقابت جدی میان جناح های سیاسی و افکار عمومی جامعه باز شود.

باید مشکلات مردم و موانعی که ممکن است در مشارکت مردم در انتخابات خلل وارد کند، حل شوند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فضا برای رقابت جدی میان جناح های سیاسی و افکار عمومی جامعه باز شود


وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری به تشکیل مجلسی قوی منجر خواهد شد، تأکید کرد: مجلس قوی می تواند ریل گذاری صحیح داشته باشد و ایران قوی را بسازد. همچنین می تواند مشکلات کشور را از ابعاد مختلف بررسی کند و در این راستا هر یک از دستگاه ها باید طبق رهنمود رهبر انقلاب در مسیر برگزاری انتخابات در فضایی امن، سالم و با مشارکت بالا گام بردارند.


نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات سرنوشت چهار سال آینده کشور را رقم می زند، گفت: مجلس قوی به مشارکت قوی نیاز دارد و باید فضایی ایجاد شود شاهد رقابت میان جریان های مختلف باشیم و سلامت انتخابات حفظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس