میرو صاحب پوستر شد


میرو صاحب پوستر شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمد روح الامین طراح و گرافیست شناخته شده کشور که سابقه دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر در ادوار مختلف آن را در کارنامه خود...

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمد روح الامین طراح و گرافیست شناخته شده کشور که سابقه دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر در ادوار مختلف آن را در کارنامه خود دارد، طراح این پوستر است. روح الامین در حاشیه نشست امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با دست اندرکاران اصلی تولیدات سینمایی این بنیاد در سال ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه عنصر جذابیت، مهم‌ترین ویژگی پوستر فیلم‌های سینمایی است، گفت: به نظرم این پوستر پرحرارت است و حرارت و گرمی آن هم از روایت خود فیلم گرفته شده است.

وی افزود: با وجود عدم مقایسه، وقتی طراحی این پوستر به پایان رسید، «میرو» مرا به نوعی یاد پوستر فیلم «دونده» امیر نادری انداخت.

میرو صاحب پوستر شد

روح الامین در تشریح اجزای این پوستر و ارتباط آنها با عناصر فیلم سینمایی میرو گفت: در این پوستر، شاهد یک صحنه جذاب هستیم که برآمده از متن فیلم است؛ تقاطع بین تصویر «میرو» به عنوان شخصیت اصلی فیلم و «خروس» که در حال فریاد زدن است و در عین حال زمینه سفید رنگی در عمق پوستر و ترکیب آن با یک کادر نورانی نشان دهنده آینده‌ای روشن در پیش روی قهرمان فیلم است.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر می‌توان گفت در کشاکش‌ مواجهه ای که قهرمان فیلم با دیگر افراد و ضد قهرمان‌ها دارد، آینده‌ای امیدوار در برابر او قرار دارد. این طرح گرافیکی تلاش دارد با استفاده از عنصر روایت، به درستی حال قهرمان قصه را به مخاطب ارائه کند.

این هنرمند گفت: میرو اهل مبارزه است و پوستر نیز در صدد القای همین حس و حال به بیننده است.

روح الامین با تاکید بر اینکه در طراحی این پوستر از نمادها استفاده کرده است، افزود: اگرچه خروس نماد غیرت ورزی است ولی از سویی دیگر می تواند نشانه‌ای از اهریمن و ضد قهرمان نیز باشد. لذا این پوستر می‌تواند بیانگر نبردی باشد که قهرمانِ با غیرت فیلم با اهریمن دارد.

طراح پوستر فیلم سینمایی «میرو» ضمن مقایسه پوستر فیلم‌های سینمایی یک دهه اخیر با سال‌های پیشین تصریح کرد: احساس می‌کنم پوسترهای امروز سرد و بی‌روح‌اند، در حالی که آثار قدیمی‌تر سینمای ایران پوسترهای گرم‌تر و پرشورتری داشتند.

وی گفت: البته در طراحی پوستر میرو سعی کردم آن حرارت را حفظ کنم. از سویی دیگر معتقدم پوسترهای امروزی، بیشتر فوتوشاپی شده‌اند و همین موضوع باعث شده که از هنر خالی شوند.

وی درباره اهمیت طراحی پوستر برای فیلم‌های سینمایی بیان کرد: پوستر نماینده تصویری از خود فیلم است و در هر جایی که نتوان آن را نشان داد، این پوستر است که آن را نمایندگی می‌کند. پوستر خلاصه فیلم در یک شکل انتزاعی است.

عوامل فیلم «میرو»

عوامل فیلم «میرو» عبارتند از: تهیه کننده: سعید الهی، کارگردان: حسین ریگی، بازیگران: سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، آرزو تاج نیا، ابوالفضل همراه، مهدی دین محمدپور، ایوب افشارو ...، نویسنده: پیمان شیرخانی، جانشین تهیه کننده: محمود محمدطائمه، مدیر فیلمبرداری: سید محمدرضا سجادیان، تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، دستیار کارگردان و برنامه ریز: منصور میرشکاری، طراح چهره پردازی: مرتضی کهزادی، طراح صحنه و لباس: مهدی سعیدی، صدابردار: سید وحید رضویان، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح جلوه های بصری: علی سجادی، عکاس: ایمان تاج نیا، طراح پوستر: محمد روح الامین و مدیر ارتباطات رسانه ای: مطهره کشاورز محمدیان، محصول بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد سینمایی فارابی.


میرو صاحب پوستر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی