حال و هوای روز‌های انقلاب در شبکه نمایش


 حال و هوای روز‌های انقلاب در شبکه نمایش

در دهه مبارک فجر فیلم‌های سینمایی مختلفی از شبکه نمایش تماشایی می‌شوند.

فیلم‌های سینمایی «شنا در زمستان»، «آن سفر کرده»، «تشکیلات»، «نقطه ضعف»، «جمیل»، «منصور»، «معما» و «میهمانی خصوصی» از یک‌شنبه ۱۵ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

فیلم «آن سفر کرده» به کارگردانی احمد نیک آذر، یکشنبه ۱۵ بهمن در شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رحمان که با پدر پیر افلیجش، باباحمزه، در روستا زندگی می‌کند دو فرزند دارد: سیف الله و حجت. حجت به شهر مهاجرت کرده و در کارخانه‌ای مشغول کار است. رحمان که در گاوداری ارباب ده کار می‌کرده به توصیه پدرش در زمین مزروعی شان مشغول کشت و کار می‌شود. در این فیلم حسین کسبیان، فردوس کاویانی و سیاوش طهمورث به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم «تشکیلات» به کارگردانی منوچهر مصیری ساخته سال ۱۳۶۵ دوشنبه ۱۶ بهمن روی آنتن شبکه می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک گروه سلطنت طلب به عملیات ورود و توزیع مواد مخدر مشغولند. محمود، مامور مبارزه با مواد مخدر، دو تن از اعضای گروه به نام سهراب و جواد را تعقیب می‌کند. سهراب دستگیر می‌شود و جواد می‌گریزد و...

در این فیلم مجید مظفری، افسانه بایگان، اکبر زنجانپور، مظفر مقدم، غلامحسین نقشینه، میرمحمد تجدد و سیاوش طهمورث به هنرمندی پرداخته‌اند.

«نقطه ضعف» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا اعلامی سه شنبه ۱۷ بهمن پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شخصی با نام مستعار مسافر که مظنون به فعالیت در یک سازمان زیر زمینی است، دستگیر می‌شود و به بهانه اینکه برای مواجه با یکی از رفقایش باید به سازمان امنیت برده شود به همراه دو مأمور در جاده سرگردان می‌شوند. رفیق مسافر به هنگام فرار به دست مأموران کشته شده و دو مأمور امیدوارند که کردار و گفتار مسافر، در طول راه، نکات مهمی را برملا سازد.

جمشید هاشم پور، محمد ابهری، حسین پرورش و جوادگلپاگانی در این فیلم به نقش آفرینی پرداختند.

فیلم «جمیل» به کارگردانی احمد بخشی ساخته سال ۱۳۶۷ چهارشنبه ۱۸ بهمن روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ریاست کمپانی حمل و نقل بین‌المللی دریایی در بندر عباس به نام اسمیت مزدوری به تمام معنا می‌باشد که اجاز نتق به هیچ کس نمی‌دهد در همین راستا جمیل که کارگر بارانداز است و در اتاقی اجاره‌ای با خانواده خود زندگی می‌کند از این همه ظلم به ستوه می‌آید و ...

در این فیلم حسین گیل، محمدعلی کشاورز، سرور نجات الهی، محبوبه بیات، رضا صفایی پور، سروش خلیلی، محمد ابهری، سعید امیرسلیمانی و احمد کاشانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است که پنجشنبه ۱۹ بهمن از شبکه نمایش پخش می‌شود.

 حال و هوای روز‌های انقلاب در شبکه نمایش

این فیلم درباره بخش‌هایی از زندگی تیمسار منصور ستاری و ساخت اولین جنگنده کاملا ایرانی است. محسن قصابیان، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سید جواد هاشمی، قاسم زارع، لیندا کیانی، اتابک نادری و مهدی کوشکی از جمله بازیگران این فلم هستند.

فیلم سینمایی «معما» به کارگردانی حسین زندباف و نویسندگی ناصر شاملو جمعه ۲۰ بهمن روی آنتن می‌رود.

در آستانه‌ی ورود رئیس جمهور آمریکا به تهران رضا درگاهی کارمند تأسیسات فرودگاه بر اثر سرعت زیاد اتومبیل، پاسبان گشت را زیر می‌گیرد. اسلحه‌ی پاسبان مفقود می‌شود و اداره آگاهی مأمور پیگیری پرونده می‌شود و...

هادی اسلامی، محمد برسوزیان، عنایت اله شفیعی، علی ترابی، مرتضی احمدی و... در این فیلم به نقش آفرینی پرداخته اند.

فیلم سینمایی «میهمانی خصوصی» به کارگردانی حسن هدایت که در سال ۱۳۶۵ ساخته شده است، شنبه ۲۱ بهمن پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سه محکوم سیاسی عضو حزب توده ایران و یک محکوم عادی، هنگام انتقال به زندان می‌گریزند و به خانه یکی از اعضا وزارت امور خارجه هجوم می‌برند و حاضران در یک میهمانی را به گروگان می‌گیرند و...
پرویز پورحسینی، توران مهرزاد، محمد برسوزیان، خسرو دستگیر، میترا قمصری و هادی اسلامی در این فیلم بازی کرده اند.

گفتنی است، این فیلم‌ها هر شب ساعت ۲۱ پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت‌های ۷ صبح و ۱۳ ظهر خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معما و هوش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان