آیت الله رئیسی: انقلاب اسلامی همواره به ارتقای علم توجه دارد


آیت الله رئیسی: انقلاب اسلامی همواره به ارتقای علم توجه دارد

رئیس جمهور، گفت: انقلاب اسلامی توجه به علم، علم افزایی ، معرفت افزایی و ارتقای علم را همواره مورد توجه و تاکید داشته است.

آیت الله رئیسی: انقلاب اسلامی همواره به ارتقای علم توجه دارد

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای جهانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از تمام دست اندکاران و زحمت کشان این عرصه گفت: انقلاب اسلامی توجه به علم، علم افزایی ، معرفت افزایی و ارتقای علم را همواره مورد توجه و تاکید داشته است.

وی افزود: امام بزرگوار به عنوان رهبر این انقلاب خود یک عالم فرزانه بود؛ شما اثرات علمی امام را اگر مشاهده کنید علی رغم سن و سال و اشتغالات فراوانی که ایشان داشته‌اند ۵۰ جلد کتاب، که بسیاری از این کتاب‌هایی که ایشان دارند کتاب‌های مرجع است، کتاب‌های فقهی، حقوقی، فلسفی و کلامی و کتاب‌های عرفانی و اخلاقی از کتاب‌های ارزشمند امام است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی هستند که در حوزه علم و دانش، نوآوری و خلاقیت دارند؛ سخنان جدیدی را بیان کردند که اساتیدشان و علمای بزرگ قبل از ایشان این سخنان را نداشتند، همه نیز مبتنی بر یک اصول و مبانی است.

رئیسی یادآور شد: امروز سکاندار این انقلاب و پرچمدار آن یک عالم فرزانه است که همواره به رشد و پیشرفت علم و دانش در کشور تأکید می‌کنند .

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم مراکز علمی قبل از انقلاب را نگاه بکنیم و میزانش را با امروز مقایسه کنیم کاملاً متوجه می‌شویم که در آن وقت چه تعداد دانشگاه و دانشجو داشته‌ایم و امروز به چه تعداد رسیده است.

رئیسی جمهور تاکید کرد: امروز بیش از ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم، تعداد مقالات در سال ۵۶، ۵۰۰ مقاله بود اما امروز اگر عدد را ببینید به ۷۸ هزار مقاله رسیده است؛ مجلات بین‌المللی در قبل از انقلاب نداشتیم اما امروز بیش از ۳۰۰ مجله بین‌المللی داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: به شرایط گذشته‌مان نگاه کنید و ببینید به چه شکل بود و امروز شرایطمان چیست؛ ارتقای علم و رتبه علمی که در کشور وجود دارد این‌ها همه نشانگر این است که انقلاب توجه به علم و عالم و معرفت افزایی و علم آموزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید رهبری به اینکه باید کارها دانش بنیان باشد معنایش این است که این دانشی که در مدرسه و در دانشگاه آموخته می‌شود باید در عرصه اجرا پیاده شود و کارها علم پایه و فناوری پایه شود.

رئیسی با بیان اینکه کاری ارزش دارد که علم پایه باشد، افزود: همواره رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند به رشد شرکت‌های دانش بنیان برای اینکه علم باید در عرصه زندگی انسان آثار خود را نشان دهد؛ لذا توجه به علم و عالم و دانشمندان در این کشور به عنوان یک محور و موضوع بسیار قابل توجه است.

وی در ادامه اظهار داتش: ظرفیت ما بسیار بالاست و جوانان و نوجوانان ما می‌توانند در عرصه‌های داخلی و خارجی برای ما افتخارآفرین باشند.

رئیسی با بیان اینکه باید این افتخارات همواره مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد، تاکید کرد: نباید در یک سطح متوقف شویم، باید مسیر رشد و تعالی برای خود نخبگان و جامعه همواره به سوی پیشرفت حرکت کند و برای جامعه اقدامات مفیدی به دست نخبگان انجام شود.

وی ادامه داد: مهم این است که ما چگونه عمل کنیم و چه کاری برای جامعه انجام دهیم‌؛ نخبگان باید به جامعه و حل مشکلات و مسائل مردم توجه داشته باشند.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه می‌توانیم با تکیه بر مبانی استوار، سخنانی نو، حرفی جدید و نظریه‌ای تازه ارائه دهیم اظهار کرد: برخی از دانشجویان هستند که از استادان خود جایگاه علمی برتری دارند؛ وقتی کتابی از آن دانشجو را نگاه می‌کنیم، حرف‌هایی نویی در آن می‌بینیم که در کتاب استادش نیست هرچه شاگرد دارد از استاد است اما راه نظریه‌پردازی و حرف تازه زدن همواره باز است.

وی تأکید کرد: اندیشه‌ها باید در مباحثه و تبادل نظر به خلق نظریه نوع و حرف تازه منجر شود؛ این کاری است که باشگاه دانش‌پژوهان می‌تواند انجام دهد. این باشگاه، یک باشگاه اندیشه‌ورزی هم برای علم‌آموزی و هم دانش‌افزایی و البته به کارگیری دانش است. ما در همه عرصه‌ها می‌توانیم در جایگاه رفیع علمی قرار گیریم و به جایگاهی برتر از آن هم صعود کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امیدوارم این باشگاه همچنان زنده و نوآور باشد، اظهار کرد: باید نخبگان را شناسایی کرد و به این باشگاه افزود. در گوشه شهر یا مدرسه‌ای ممکن است فردی نخبه باشد که باید پیدا و شناسایی شود. از دل این باشگاه باید راه حل مسائل خارج شود. ما با این حرف کاملاً موافقیم که حتماً از نگاه نخبگان و دیدگاه آنان درباره مسائل خود نخبگان باید استفاده کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا