بحران مالی اروپا/ انگشت اتهام به‌سمت زلنسکی


بحران مالی اروپا/ انگشت اتهام به‌سمت زلنسکی

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دولت‌های اروپایی بودجه‌ای برای حمایت از کشاورزان و صنایع ندارند، گفت: حمایت‌های مالی به‌عمل آمده از اوکراین در تاریخ اروپای مدرن بی‌سابقه بوده است. نه‌تنها اروپا، بلکه به نظر می‌آید آمریکا نیز اینچنین از کشوری حمایت نکرده باشند.

بحران مالی اروپا/ انگشت اتهام به‌سمت زلنسکی

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سران آلمان، دانمارک، جمهوری چک، استونی و هلند در نامه ای مشترک اعتراف کردند، اوکراین به دلیل کمبود مهمات با مشکلات جدی مواجه خواهد شد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان درگیری در آینده نزدیک وجود ندارد؛ از این رو آنها از سایر کشورهای اروپایی و کشورهای هم پیمان خود خواستند تلاش ها برای ارائه کمک های نظامی به کی یف را بیشتر و در تأمین مالی مشارکت کنند.

این در حالی است که کشاورزان بلژیک، ایتالیا، هلند، نروژ و اسکاتلند به اعتراضات سراسری اروپا پیوستند. کشاورزان معترض از دولت‌هایشان می‌خواهند قیمت سوخت و واردات ارزان مواد غذایی از اوکراین را کاهش دهند و مشکلات اقتصادهای اروپایی را به قیمت شهروندان خود حل نکنند.

در آلمان کارکنان بخش امنیت پرواز در برخی از بزرگترین فرودگاه‌های این کشور ازجمله فرانکفورت، پنج‌شنبه دست از کار کشیدند؛ اقدامی که باعث لغو حدود یک‌هزار پرواز و ضربه به بزرگترین اقتصاد اروپا شد. اعتصاب کشاورزان در آلمان بر مشکلات دولت اولاف شولتز، صدراعظم آلمان افزوده است.

روز چهارشنبه حدود ۲۰۰ تراکتور بخشی از بزرگراه ۸۱ در بادن-وورتمبرگ را مسدود کردند که به ایجاد ترافیکی در مسیر اشتوتگارت منجر شد.

اعتصابات کشاورزان برگرفته از موضوعاتی است که زیر پوست سیاست های اتخاذ شده در اروپا اثرات خود را نشان می‌دهد

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره افزایش دامنه مشکلات کشورهای اروپایی به‌ویژه در حوزه اقتصادی، انرژی و کشاورزی با توجه به اعتصاب کشاورزان آلمان و فرانسه به «راهبرد معاصر» گفت: اروپا با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند که از آن جمله می توان قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی که اروپا را در آستانه وضعیت خطرناکی قرار داده اند، بیان کرد.

وی افزود: اعتصابات کشاورزان برگرفته از موضوعاتی است که زیر پوست سیاست های اتخاذ شده در اروپا اثرات خود را نشان می‌دهد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مراسم گرامیداشت صدمین سال پایان جنگ جهانی اول در حالی که دونالد ترامپ نیز حضور داشت، تأکید کرد، کسانی که حامی روی کار آمدن راست گرایان افراطی هستند، به زودی اروپا را به جهنمی بسیار وحشتناک تبدیل می کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه این موضوع باعث رنجش ترامپ و خروج وی از آن جلسه شد، عنوان کرد: امروز ذهن سیاستمداران میانه روی اروپا درگیر تضعیف راست گرایان افراطی است، به همین دلیل بخش اعظمی از انرژی خود را معطوف این موضوع کرده و از سایر موضوعات مهمی که کف اروپا می گذرد، غافل شده اند؛ موضوعاتی که به بالا ماندن نرخ تورم در اروپا و کاهش میزان اشتغال منجر شده است.

بیگدلی گفت: فقط کشاورزان از وضع کنونی مضطرب و عصبانی نیستند، بلکه به دلیل رکود شدید صاحبان صنعت نیز نگران آینده سرمایه های خود هستند؛ ضمن اینکه تداوم تنش در اروپا به نگرانی شدید صاحبان بنگاه های تولیدی و صنعتی منجر شده است، زیرا تنش در غرب آسیا به عنوان ثروتمندترین منطقه جهان به زیان اروپا تمام می شود.

وی معتقد است: دولت های اروپایی پولی برای حمایت از کشاورزان و صنایع ندارند، زیرا حمایت های مالی به عمل آمده از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به قدری است که به جرئت می‌توان گفت در تاریخ اروپای مدرن بی سابقه بوده و نه‌تنها اروپا، حتی آمریکا اینچنین از کشوری حمایت کرده باشند.

بیگدلی تصریح کرد: سران اروپا نسبت به تداوم کمک به زلنسکی دچار تردیدهای جدی شده اند، زیرا شاهد افزایش دامنه مشکلات اقتصادی و کشاورزی در کشورهای خود هستند. موضوع فقط مختص به اروپا نیست، زیرا سران آمریکایی نیز مایل به افزایش یا تداوم کمک مالی به اوکراین نیستند، بنابراین بخشی از مشکلات اقتصادی غرب که دامنه آن با توجیه دفاع از طبیعت و سلامت محیط زیست به قطع یارانه کشاورزان کشیده شده، چالش زاست.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: بی تردید چالش‌های اقتصادی کشاورزان اروپایی معلول موضوعات مختلف است. اعتصاب کشاورزان اروپایی به کاهش صادرات محصولات کشاورزی و به تبع آن، افزایش قیمت ها منجر می شود، ضمن اینکه قدرت خرید مردم اروپا به دلیل گرانی های اخیر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: فرانسه ازجمله کشورهای صادرکننده محصولات کشاورزی به سراسر اروپا دچار مشکل شده است. افزایش نرخ سوخت به کاهش تولید و تقاضا منجر می شود، موضوعی که خاص فرانسه و آلمان نیست و قطعاً به ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی تسری می یابد.

بیگدلی گفت: آنچه عوارض خود را در اعتصاب کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی در اروپا نشان می دهد، ناشی از ناتوانی مدیریت اقتصادی و به بن بست کشیده شدن شرایط اقتصادی اروپاست. به نظر می آید اروپایی ها منتظر آرام شدن وضعیت غرب آسیا برای سرمایه گذاری، افزایش اشتغال و خروج از رکود اقتصادی هستند؛ بنابراین مشخص نیست چه زمانی وضعیت اروپا بهبود یابد و اعتصابات پایان بپذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر زیباترین خانم بازیگر جهان در دام منحرفان جنسی ! / نوه جذاب آمیتا باچان در دام پدوف...