آزمایشگاه هوش مصنوعی فولکس واگن با هدف نوآوری خودرو


آزمایشگاه هوش مصنوعی فولکس واگن با هدف نوآوری خودرو

ایتنا - برخی از حوزه‌های کلیدی صنعت خودروسازی که فولکس واگن مصمم است در آزمایشگاه هوش مصنوعی خود بر آنها تمرکز کند عبارتند از: بهینه‌سازی شارژ خودروهای الکتریکی، اجرای تعمیر و نگهداری خودروها، و اتصال خودروها به خانه‌های مشتریان از طریق دستگاه‌های متصل به اینترنت.

فولکس واگن خودروساز مشهور آلمانی، اعلام کرد که آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده تا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرو، قابلیت‌های رو به گسترش هوش مصنوعی را برای نوآوری‌های هر چه بیشتر در صنعت خودروسازی عملیاتی کند.

در بیانیه مطبوعاتی فولکس واگن که به این منظور منتشر شده، این شرکت اعلام کرده که لابراتوار هوش مصنوعی خود را به یک مرکز مجهز نوآوری و رشد در جهان تبدیل خواهد نمود.
بدین ترتیب، این شرکت از توانایی‌های آزمایشگاه برای پیاده‌سازی امکانات پیشرفته هوش مصنوعی در خودروهایش بهره می‌گیرد تا عملکرد آنها را ارتقا بخشد.
همچنین اولیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن اعلام کرد ضمن همکاری با شرکت های فناوری مهم جهان، متعهد خواهد شد تا ارزش افزوده واقعی قابل توجهی را به وسیله هوش مصنوعی به مشتریانش برساند.

مشارکت در بکارگیری هوش مصنوعی در خودروها


هر چند فولکس واگن قصد ندارد راسا مدل‌های ویژه خودروها مبتنی بر این فناوری را تولید کند، اما اعلام کرده آماده است با شرکای دیگر برای صدور مجوز بکارگیری هوش مصنوعی اختصاصی خود برای ادغام با خودروهایش مذاکره نماید.

برخی از حوزه‌های کلیدی در صنعت خودروسازی که فولکس واگن مصمم است در آزمایشگاه هوش مصنوعی خود بر آنها تمرکز کند عبارتند از: بهینه‌سازی شارژ خودروهای الکتریکی، اجرای تعمیر و نگهداری خودروها، و اتصال خودروها به خانه‌های مشتریان از طریق دستگاه‌های متصل به اینترنت.
علاوه بر این، فولکس واگن به مدل‌های هوش مصنوعی برای تشخیص صدای داخل خودرو توجه ویژه خواهد داشت.

کاهش وابستگی به غول های فناوری


هر چند فولکس واگن در گذشته، از ادغام ChatGPT در وسایل نقلیه خود خبر داده بود، اما اکنون راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی و گسترده هوش مصنوعی نشان از آن دارد که این شرکت در صدد است فناوری هوش مصنوعی خود را به طور مستقل به پیش ببرد. از همین رو این گام، نشان از تلاش فولکس واگن برای استقلال بیشتر و نیز کاهش اتکا به محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی متعلق به شرکت‌ها و بازیگران بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، اپل، گوگل و آمازون دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک