کدام روستا‌ها در محاصره برف و کولاک هستند؟


کدام روستا‌ها در محاصره برف و کولاک هستند؟

روز‌های برفی در اغلب استان‌های کشور مخاطراتی را هم به همراه داشته است. به ویژه برای روستا‌های کشور که در این مواقع منجر به مسدود شدن مسیر‌های دسترسی می‌شود.

کدام روستا‌ها در محاصره برف و کولاک هستند؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ ظهر شنبه (۱۴ بهمن) فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اعلام کرد که راه ارتباطی ۴۹۰ روستای استان بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی راه ۱۵ روستای باقی مانده ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، اما شامگاه شنبه اعلام کرد که در حال حاضر مسیر مسدود شده در روستا‌های کشور زیاد نیست. بابک محمودی به همشهری می‌گوید: «فقط تونل خلخال مسدود است که آن هم به زودی بازگشایی می‌شود. خیلی از روستا‌هایی که اعلام می‌شود مسدود شده، فصلی هستند یعنی مردم برای مدت زمان کوتاهی به آنجا می‌روند و زندگی می‌کنند و در این فصل معمولا کسی در این روستا‌ها زندگی نمی‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «اکنون مشکل حادی بابت اینکه مسیر دسترسی روستایی بسته شده باشد، نداریم. در سامانه‌های سازمان هلال احمر هم خبری از این بابت ثبت نشده است. در حالی که شامگاه جمعه (۱۳ بهمن) حتی برخی از جاده‌های اصلی برای ۶، ۷ ساعت مسدود شده بود؛ مانند جاده میامی به سمنان. خوشبختانه تمامی مسیر‌های جاده‌ای بازگشایی شد.»

همچنین ۶۳ روستا در استان کرمانشاه مسدود شده بود که در حال حاضر بازگشایی شده است. در عین حال، جاده روستا‌های کاشیدار، نراب، وامنان، سیب چال، وطن، نرگس‌چال و رحیم آباد در استان گلستان مسدود شده بود که به گفته محمودی، در حال حاضر در آن‌ها هم مشکل خاصی وجود ندارد. / همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق