وبسایت صراف یار شروع به کار کرد | خدمات تخصصی آی تی برای صرافی ها


وبسایت صراف یار شروع به کار کرد | خدمات تخصصی آی تی برای صرافی ها

چرا که شما باید بتوانید تمام بندهای سند "حداقل الزامات امنیت اطلاعاتی شرکت های صرافی" و همچنین برخی دیگر از شرایط و ضوابط دیگر بانک مرکزی را رعایت کنید تا امکان فعالیت در این حوزه را...

چرا که شما باید بتوانید تمام بندهای سند "حداقل الزامات امنیت اطلاعاتی شرکت های صرافی" و همچنین برخی دیگر از شرایط و ضوابط دیگر بانک مرکزی را رعایت کنید تا امکان فعالیت در این حوزه را داشته باشید. برای اخذ تاییدیه بانک مرکزی برای صرافی، انواع الزامات در حوزه آی تی و انفورماتیک باید رعایت شوند. لازم به ذکر است که شما برای اجرا و پشتیبانی این الزامات، به کمک یک مجموعه متخصص نیاز دارید. صراف یار به‌ عنوان یکی فعالان این حوزه، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. در این مطلب به سراغ معرفی این مجموعه می رویم.

صراف یار چه خدماتی را به صرافی ها ارائه می دهد؟

شرکت صراف یار با بیش از 15 سال سابقه در حوزه ارائه خدمات آی تی صرافی، یکی از فعالان این حوزه در بین صرافی‌ها شناخته می‌شود. بسیاری از صرافی‌ها از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند. اگر صاحب یک صرافی هستید و یا می‌خواهید وارد این حوزه شوید، با استفاده از خدمات صراف یار می توانید الزامات بانک مرکزی برای صرافی را اجرا کرده و در نتیجه کسب‌ و کاری قانونی داشته باشید. خدمات مجموعه صراف یار گسترده و متناسب با نیاز صرافی‌ها است، شما می‌توانید از صفر تا صد طراحی تا اجرا و پشتیبانی الزامات آی تی و امنیتی صرافی خود را به این مجموعه بسپارید.

یکی از مهم‌ترین خدمات مجموعه صراف یار، پیاده‌سازی زیرساخت آی تی صرافی برای اخذ تاییدیه بانک مرکزی است. این کار با اجرای انواع فرایندهای امنیت اطلاعات، مدیریت تغییرات و پشتیبان‌گیری، مدیریت آسیب‌پذیری، رعایت امنیت فیزیکی، امنیت شبکه و ارتباطات و به‌طور کلی تمام الزامات سند حداقل الزامات امنیت اطلاعاتی شرکت‌های صرافی انجام می‌شود. درواقع متخصصین این مجموعه تمام بندهای این سند را اجرا می کنند تا اخذ تاییدیه بانک مرکزی برای صرافی شما ممکن شود. در ادامه با خدمات گسترده صراف یار در این زمینه آشنا می‌شویم.

وبسایت صراف یار شروع به کار کرد | خدمات تخصصی آی تی برای صرافی ها

اخذ تاییدیه بانک مرکزی برای صرافی

همان‌طور که اشاره شد، سند حداقل الزامات امنیت اطلاعاتی شرکت‌های صرافی بانک مرکزی، شامل بندهای مختلفی می‌شود. حدود 11 بند در این سند ذکر شده است که صرافی‌ها برای فعالیت قانونی باید تمام آن‌ها را رعایت کنند. بیشتر این الزامات در حوزه آی تی هستند؛ حوزه‌ای که مجموعه صراف یار به صورت تخصصی در آن فعالیت می‌کند. وظیفه سنجش پیاده سازی این الزامات برعهده سامانه کاشف بانک مرکزی است. در واقع این مرکز، به مانند یک واسطه (ممیزی) میان صرافی و بانک مرکزی عمل می‌کند. صرافی‌ها با برون سپاری پیاده سازی الزامات عنوان شده در سند بانک مرکزی، به سراغ مرکز کاشف می‌روند تا اقدامات آن‌ها سنجیده شود.

باید اشاره کرد که پیاده سازی الزامات امنیتی بانک مرکزی توسط مرکز کاشف انجام نمی شود. بلکه این مرکز تنها به عنوان مشاور و ناظر در این زمینه در کنار بخش آی تی صرافی ها فعالیت می‌کند. به همین خاطر تیم صراف یار بهترین گزینه برای پیاده‌سازی این الزامات است.

متخصصان مجموعه صراف یار با اجرای بندهای زیر، امکان دریافت تاییدیه بانک مرکزی را برای صرافی شما فراهم می‌کنند:

  • امنیت اطلاعات
  • مدیریت تغییرات و پشتیبان‌گیری
  • مدیریت آسیب‌پذیری
  • امنیت فیزیکی
  • امنیت شبکه و ارتباطات
  • مدیریت دارایی‌ها
  • رویدادنگاری و رسیدگی به رخداد
  • مدیریت پیکربندی
  • مدیریت گذرواژه و احراز هویت
  • مدیریت دسترسی‌ها
  • ملاحظات حراستی

اجرای دزدگیر صرافی

یکی از مهم‌ترین مباحثی که صرافی‌ها باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند، مبحث امنیت است. از طرف دیگر در سند حداقل الزامات امنیت اطلاعاتی شرکت‌های صرافی بانک مرکزی و همچنین الزامات پلیس اماکن ایران نیز صرافی‌ها باید از حداکثر امنیت برخوردار باشند. در همین راستا مجموعه صراف یار خدمات نصب دزدگیر صرافی نیز ارائه می‌دهد. این مجموع در سه مرحله اقدام به نصب دزدگیر در صرافی شما می‌کند.

در مرحله اول شما می‌توانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان صراف یار تماس بگیرید، تا تجهیزات مورد نیاز صرافی شما نیازسنجی شود. سپس تکنسین‌های صراف یار پروژه شما را طراحی و نسبت به تامین تجهیزات آن اقدام می‌کنند. در نهایت نیز تمام مراحل نصب دزدگیر مطابق با ضوابط پلیس اماکن برای صرافی‌ها طی می‌شود. باید اشاره کرد که صراف یار پشتیبانی 24 ساعته نیز برای این خدمت خود ارائه می‌دهد.

مجموعه صراف یار برای نصب دزدگیر صرافی‌ها از محصولات برند کانادایی پارادوکس مطابق با الزامات استفاده می‌کند. دزدگیر پارادوکس برای صرافی ها و طلا و جواهر فروشی ها تا به امروز تنها برند مورد تایید پلیس امنیت ایران برای تجهیز سیستم های امنیتی صرافی ها و حتی بانک ها است. باید اشاره کرد که شما برای دریافت مجوز تاسیس صرافی، باید از سیستم امنیتی استفاده کنید که توسط پلیس امنیت ایران تاییدیه های لازم را دریافت کرده است.

ارائه خدمات نظارت تصویری برای صرافی ها

در کنار دزدگیر، صرافی ها باید از دوربین های مداربسته نیز برای مستند سازی وقایع، نظارت 24 ساعته و تامین امنیت استفاده کنند. همچنین پلیس اماکن ایران و بانک مرکزی برخورداری صرافی از سیستم نظارتی حرفه‌ای را یکی از الزامات اصلی برای دریافت مجوز می‌دانند. در نتیجه مجموعه صراف یار خدمات نصب سیستم های نظارت تصویری مانند دوربین مداربسته را به صرافی‌ها ارائه می‌دهد. در مرحله اول شما با دریافت مشاوره از کارشناسان صراف یار می توانید از تعداد و نوع دقیق تجهیزات مورد نیاز و همچنین هزینه این فرایند مطلع شوید. سپس در صورت تایید شما، تیم صراف یار نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز صرافی شما اقدام می‌کنند و سپس مراحل نصب دوربین‌های مداربسته مطابق با ضوابط تعیین‌شده و استانداردهای این بخش طی می‌شود.

نکته مهم درباره خدمات صراف یار در زمینه نصب دوربین‌های مداربسته در صرافی اینجاست که این مجموعه پشتیبانی خوبی نیز در این زمینه ارائه می‌دهد. این شرکت سال ها ارائه خدمات سیستم های نظارت تصویری را برای بسیاری از مجموعه‌های مطرح کشور اراده داده و در حال پشتیبانی آنها است. کارشناسان این مجموعه با پاسخگویی به مشکلات، به‌روزرسانی نرم‌افزارها و فریمورها، پیشگیری از حملات سایبری و مدیریت ذخیره‌سازی تصاویر به‌صورت 24 ساعته در کنار صرافی‌ها هستند.

وبسایت صراف یار شروع به کار کرد | خدمات تخصصی آی تی برای صرافی ها

خدمات پسیو و اکتیو صرافی

با توجه به پیچیدگی بسیار زیاد پیاده‌سازی زیرساخت پسیو یک صرافی، مجموعه صراف یار خدمات خود را در این حوزه نیز ارائه می دهد. شما می توانید از صفر تا صد اجرای زیر ساخت پسیو شبکه صرافی خود را به این مجموعه بسپارید تا پسیو صرافی شما مطابق با الزامات بانک مرکزی اجرا شود. نکته مهم درباره اکتیو شبکه صرافی این است که طبق الزامات بانک مرکزی، سیستم های هوشمند یک صرافی نباید به صورت همزمان به اینترانت نورونتا و اینترنت بین الملل متصل باشند. با توجه به پیچیدگی این امر، تنها پیاده سازی یک اکتیو شبکه استاندارد است که آن را ممکن می‌کند.

تلفن اینترنتی ویپ (VoIP)

یکی دیگر از خدمات مجموعه صراف یار برای صرافی ها، اجرای کامل سیستم تلفن اینترنتی VoIP صرافی است. با استفاده از این نوع تلفن، صرافی ها می توانند به تماس های کاملا امن داخلی (داخل مجموعه صرافی) و خارجی دسترسی داشته باشند. همچنین تلفن VoIP کاربری بسیار مناسبی دارد و اعضای تیم صرافی ها می توانند به‌ آسانی با یکدیگر به صورت مداوم در تماس باشند. باید اشاره کرد که با استفاده از تلفن VoIP، امکان ارتباط با خارج از کشور نیز با هزینه بسیار مناسب و همچنین سرعت بالا فراهم می‌شود. اجرای تلفن اینترنتی VoIP یکی از خاص ترین خدمات مجموعه صراف یار است که صرافی‌های حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند.


وبسایت صراف یار شروع به کار کرد | خدمات تخصصی آی تی برای صرافی ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیف پول آلپاری در تاپ چنج [راهنمای ثبت نام در “tc pay”]