پیشنهاد مهم نظامی انگلیس به ناتو/ برنامه جدید بریتانیا علیه روسیه


پیشنهاد مهم نظامی انگلیس به ناتو/ برنامه جدید بریتانیا علیه روسیه

اقتصادنیوز : خبرگزاری نووستی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که انگلیس پیشنهاد داده که متحدان ناتو اعزام نیروهای برون‌مرزی این ائتلاف به اوکراین را بررسی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این منبع آگاه به خبرگزاری نووستی گفت: به دلیل تحولات نامطلوب در میدان نبرد روسیه-اوکراین، بریتانیا پیشنهاد داده که متحدان ناتو نیروهای برون‌مرزی به اوکراین ارسال کنند.

وی افزود: بریتانیا هم‌چنین پیشنهاد داده که منطقه پرواز ممنوع بر فراز مناطق تحت کنترل کی‌یف ایجاد شود و ارسال تسلیحات و تجهیزات به اوکراین افزایش یابد.

خبر مرتبط
برکناری فرمانده ارتش اوکراین قوت گرفت/ زلنسکی به کاخ سفید خبر داد

اقتصادنیوز : دو فرد مطلع گفتند که دولت اوکراین به کاخ سفید اطلاع داده که ولودیمیر زلنسکی تصمیم گرفته فرمانده ارشد نظامی خود، ژنرال والری زالوژنی را برکنار کند. این مهم‌ترین تغییر در میان چهره‌های نظامی در دوره جنگ اوکراین - روسیه خواهد بود.

این مقام مطلع خاطرنشان کرد که انگلیس متوجه است اکثر اعضای ناتو بعید است چنین اقداماتی را در راستای حمایت از اوکراین انجام دهند.

جنگ اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، ۲ ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن ۲۰۲۳ ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی با شکست مواجه شد و نتوانست دستاورهای مورد انتظار را برآورده کند. با این حال، دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قصد دارد به این جنگ ادامه دهد و بعضی از متحدان ناتو در تلاشند تا کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده را ادامه دهند اگرچه بسیاری از کشورها از روند فرسایشی جنگ خسته شده و دیگر تمایل چندانی به ارسال تجهیزات به اوکراین ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لو رفته از همسر مهدی عبدی گلزن پرسپولیس ! / الینا کیست؟!