تالاب الوان کهگیلویه و بویر احمد در کنواسیون رامسر ثبت شد


تالاب الوان کهگیلویه و بویر احمد در کنواسیون رامسر ثبت شد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ثبت تالاب الوان واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد در کنوانسیون رامسر خبر داد.

علی سلاجقه در آیین ملی روز جهانی تالاب‌ها که در رامسر برگزار شد، گفت: تالاب الوان به عنوان بیست وششمین تالاب ایران در کنوانسیون رامسر ثبت شد. بدین ترتیب هم‌اکنون ۲۵۰۴ تالاب عضو این کنوانسیون هستند.

وی اضافه کرد: قرار است شش تالاب دیگر ایران در این کنوانسیون ثبت شوند.

سلاجقه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تالاب‌ها منشأ حیات محسوب می‌شوند و در دسترس‌ترین منبع خدادادی هستند، اظهارکرد: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از پهنه ایران تالاب است که فواید عجیبی دارند. هرجا تالابی خشکیده شود تبعاتی مانند زمین لرزه القایی در منطقه‌ای دیگر را خواهد داشت این در حالیست که ۷۰ درصد تالاب‌ها طی ۵۰ سال اخیر در دنیا از بین رفته‌اند.

وی تاکید کرد: نباید مسائل زیست محیطی را بازیچه قرار دهیم و از آن‌ها برای ژست گرفتن استفاده کنیم چراکه واقعیت‌هایی هستند که اگر به درستی به آنها نپردازیم ممکن است طومار زندگی ما را در هم بپیچند.

سلاجقه با اشاره به تغییر اقلیم و شرایط اقتصادی اظهار کرد: تغییر اقلیم یک ابر چالش جهانی است که کشورها از جمله ایران را تحت تاثیر قرار داده است. ایران تحت ظالمانه‌ترین تحریم‌هاست.

وی با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون‌های محیط زیستی گفت: دنیا به خاطر تحریم‌ها اجازه نمی‌دهد ارتباطات محیط زیستی داشته باشیم این در حالیست که ایران عضو ۱۵ کنوانسیون بین‌المللی و ۵۴ کنوانسیون، پروتکل و الحاقیه‌ها است و در این زمینه حضور فعالی داریم. جامعه جهانی به ما متعهد و مکلف هستند اما چرا سیاسی بازی می‌کنید چرا مسائل ایران را ذیل تحریم‌های یک ابر جنایتکار قرار می‌دهید؟

تالاب الوان کهگیلویه و بویر احمد در کنواسیون رامسر ثبت شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان