شمار شهدای غزه به 27131 نفر رسید


شمار شهدای غزه به 27131 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز جمعه اول فوریه و در صد و نوزدهمین روز از عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد که با تداوم جنایات رژیم اشغالگر شمار شهدای غزه به 27131 نفر و تعداد مجروحان هم به 66287 تن رسیده است.

شمار شهدای غزه به 27131 نفر رسید

به گزارش راهبرد معصر، «نظامیان رژیم اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت دیگر را مرتکب شدند؛ در این حملات ۱۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۸ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند»، این بخشی از گزارش امروز وزارت بهداشت غزه بود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی این گزارش اعلام کرد که هنوز هزاران نفر دیگر زیر آوار یا مفقود هستند و تاکنون اجساد آن‌ها بیرون کشیده نشده است.

امروز صد و نوزدهمین روز جنایات ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم غزه است و تداوم بمباران منازل مسکونی، مراکز پزشکی و زیرساخت‌های حیاتی مناطق شمالی و جنوبی غزه باعث ویرانی‌های عظیم شده است؛ یونیسف هم دباره وضعیت کودکان تحت بمباران هشدار داد.

طبق اعلام هلال احمر فلسطین جنگنده‌های اسرائیلی امروز مجدداً محوطه بیمارستان امل در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند؛ حالا به دلیل ادامه محاصره این بیمارستان و عدم امکان انتقال بیماران کلیوی به بیمارستان‌های دیگر، این دسته از بیماران در معرض خطرات جدی قرار گرفته‌اند.

تداوم حملات نظامیان اسرائیلی به بخش‌های مختلف نوار غزه تنها باعث قربانی شدن مردم فلسطین نیست؛ سازمان آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه ۱۵۲ نفر از کارمندان این نهاد در حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

مقاومت فلسطین هم در پاسخ به این جنایات، همچنان از نظامیان اسرائیلی تلفات می‌گیرند. گردان‌های القسام اعلام کرد یک نفربر اسرائیلی را در محله امل در غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش اشغالگر را در منطقه جوره العقاد در غرب خان‌یونس با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و آن را به آتش کشیده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا زنگ زورخانه پولاد شیراز بازهم نواخته می‌شود؟