ناتو درگیری هسته‌ای با روسیه را شبیه‌سازی می‌کند


ناتو درگیری هسته‌ای با روسیه را شبیه‌سازی می‌کند

اقتصادنیوز: کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در رزمایش‌ بزرگ جاری خود درگیری هسته‌ای با روسیه را شبیه‌سازی خواهند کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ایگور کوروتچنکو» کارشناس نظامی در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که ناتو در حال آماده شدن برای شبیه سازی سناریوی درگیری هسته‌ای با روسیه در رزمایش‌های آینده خود است.

درهمین رابطه روزنامه انگلیسی «سان» اخیراً گزارش داده که انگلیس در حال آماده شدن برای پرتاب یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما «تریدنت ۲» از زیردریایی در اقیانوس اطلس است که اولین بار از سال ۲۰۱۶ است که چنین اتفاقی می افتد.

خبر مرتبط
حمله موشکی به بزرگترین پایگاه آمریکا در شرق سوریه

​ اقتصادنیوز : خبرنگار اسپوتنیک در سوریه پنجشنبه گزارش داد که پایگاه میدان نفتی العمر، بزرگترین پایگاه اشغالگران آمریکایی در حومه دیرالزور، عصر پنجشنبه هدف حمله موشکی قرار گرفت. در حالیکه المیادین از حمله پهپادی به آنجا خبر داد.

کوروتچنکو در ادامه این گفت‌وگو افزود که پرتاب موشک برای بررسی مشخصات آن یک اتفاق معمولی است. با این حال، این بار آنها تصمیم گرفتند این پرتاب ها را همزمان با بزرگترین رزمایش های ناتو با تمرکز بر درگیری احتمالی با روسیه از زمان پایان جنگ سرد انجام دهند.

هفته گذشته «کریستوفر کاولی» فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که نزدیک به ۹۰ هزار نیروی نظامی در بزرگترین رزمایش ناتو در دهه‌های اخیر با عنوان «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» شرکت خوهند کرد. این رزمایش از این هفته آغاز شده و تا ماه «می» (بیش از سه ماه) ادامه خواهد داشت.

این ژنرال آمریکایی پس از نشست دو روزه رؤسای دفاع ملی به خبرنگاران در بروکسل گفت: «ائتلاف (ناتو) توانایی خود را برای تقویت منطقه یورو-آتلانتیک با حرکت نیروهای فراآتلانتیکی از آمریکای شمالی نشان خواهد داد».

وب‌سایت «بارونز» نیز به نقل از کریستوفر کاولی نوشت: این رزمایش چند ماهه به منظور آزمایش توانایی ناتو برای درگیری با دشمنانی مانند روسیه است. در این رزمایش یگان‌های نظامی ۳۱ عضو ناتو و همچنین نیروی نظامی سوئد هم حضور دارند که خواستار پیوستن به ناتو است. به نوشته بارنز این رزمایش متشکل از مجموعه‌ای از رزمایش‌های انفرادی کوچک‌تر، از آمریکای شمالی تا جناح شرقی ناتو، نزدیک به مرز روسیه خواهد بود و در آن ۵۰ کشتی نیروی دریایی، ۸۰ هواپیما و بیش از ۱۱۰۰ خودروی جنگی شرکت خواهند کرد.

این رزمایش - بزرگترین رزمایش ناتو از زمان رزمایش Reforger در سال ۱۹۸۸ در طول جنگ سرد - در حالی برگزار می‌شود که ناتو در مواجهه با جنگ روسیه علیه اوکراین، سیستم دفاعی خود را اصلاح می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه هارواد