دستگیری 4 اسرائیلی از جمله چند نظامی پس از ورود غیرقانونی به اردن


دستگیری 4 اسرائیلی از جمله چند نظامی پس از ورود غیرقانونی به اردن

اقتصادنیوز: کانال 14 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ارتش اردن چهار اسرائیلی را که چند تن از آنها نظامی بوده و «به اشتباه» وارد خاک اردن شده بودند بازداشت کرد. به ادعای این شبکه، این افراد به دنبال رایزنی مقامات اسرائیل، آزاد شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد این چهار صهیونیست روز پنجشنبه در جریان سفر با موتورسیکلت چهار چرخ «به اشتباه» وارد منطقه عقبه شدند که نیروهای امنیتی اردن آنها را بازداشت کردند.

این کانال افزود: این افراد به دنبال رایزنی مقامات صهیونیست، در ساعات پایانی پنجشنبه شب، آزاد شده و به داخل سرزمین های اشغالی برگشتند.

روابط اردن با رژیم صهیونیستی پس از تجاوز این رژیم به نوار غزه در مهرماه گذشته با تنش هایی مواجه بوده است و اول آذر ماه گذشته اردن اعلام کرد در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به کوچاندن فلسطینی ها، اقدام به تقویت نیروهای نظامی خود در مرز با فلسطین اشغالی کرده و به تل آویو درباره هرگونه تحرک هشدار داده است.

اردن اعلام کرد که هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینیان به زور از طریق رود اردن، به مثابه نقض معاهده صلح محسوب می‌شود.

«بشرالخصاونه» نخست وزیر اردن تاکید کرده که با تمام توان، مانع از پروژه کوچاندن فلسطینیان به شکل جمعی از کرانه باختری خواهد شد.

الخصاونه گفت: هر گونه تحرک در زمینه کوچاندن یا ایجاد شرایطی که مهیاکننده کوچاندن باشد، از نگاه اردن به مثابه اعلام جنگ و نقض آشکار معاهده صلح یعنی معاهده سال ۱۹۹۴ خواهد بود. این به مثابه نابودی آرمان فلسطین و خطری برای امنیت ملی اردن است. معاهده صلح مادامی که اسرائیل تعهدی به آن نداشته باشد، به مثابه برگه ای در قفسه است. در صورت تهدید امنیت ملی اردن همه گزینه ها روی میز است.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نمایانگر ترس قدیمی در اردن است که در آن شمار زیادی آواره فلسطینی و فرزندان آنها زندگی می‌کنند، به ویژه اینکه که کابینه رژیم صهیونیستی راهکار مساله را در کوچاندن فلسطینیان به سمت اردن می‌داند.

اردن گرچه روابط قوی با رژیم صهیونیستی دارد، اما این روابط در حال حاضر بحرانی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول