رندرهای دیجیتالی خودروی اسپرت و برقی کیا EVx منتشر شد


رندرهای دیجیتالی خودروی اسپرت و برقی کیا EVx منتشر شد

طراحان مستقل دنیای خودرو تصاویر و رندرهای دیجیتالی جالبی از یک خودروی اسپرت و برقی با نام کیا EVx منتشر کرده‌اند. در دسامبر ۲۰۲۰ بود که هیوندای و کیا اعلام کردند پلتفرم ماژولار E-GMP در محصولات آتی این خودروسازان بکار خواهد رفت و مطمئن هستیم که...

طراحان مستقل دنیای خودرو تصاویر و رندرهای دیجیتالی جالبی از یک خودروی اسپرت و برقی با نام کیا EVx منتشر کرده‌اند.

در دسامبر ۲۰۲۰ بود که هیوندای و کیا اعلام کردند پلتفرم ماژولار E-GMP در محصولات آتی این خودروسازان بکار خواهد رفت و مطمئن هستیم که طیف متنوعی از محصولات جدید کره‌ای با استفاده از همین معماری روی خط تولید می‌روند. یکی از ثمرات به‌کارگیری این پلتفرم تولید خودروی هیوندای آیونیک ۵ با قیمت حدود ۴۲ هزار دلار و آیونیک ۴ با قیمت حدود ۴۳ هزار دلار است.

رندرهای دیجیتالی خودروی اسپرت و برقی کیا EVx منتشر شد
پلتفرم E-GMP

کیا نیز خودروهای EV6 و EV9 را با استفاده از پلتفرم موردبحث و قیمت به ترتیب ۴۳ و ۵۵ هزار دلاری عرضه می‌کند. در آینده شاهد تولید محصولات برقی دیگری همچون شاسی‌بلند آیونیک ۷ و کیا EV3، EV4 و… خواهیم بود. ظاهراً کیا سریع‌تر روی تولید محصولات بدون آلایندگی کار می‌کند و سال قبل اعلام کرد تمرکز خود را معطوف تولید خودروهای سری EVx با استفاده از پلتفرم E-GMP خواهد کرد. در واقع کره‌ای‌ها می‌خواهند سبد محصولات برقی گسترده‌ای با قیمت ۳۰ تا ۸۰ هزار دلاری داشته باشند.

رندرهای دیجیتالی خودروی اسپرت و برقی کیا EVx منتشر شد

با قرار داشتن EV6 و EV9 در بازه قیمتی ۴۰ تا ۵۵ هزار دلاری، کاملاً مشخص است که کیا فضای کافی برای تولید محصولاتی با قیمت‌های متنوع دارد و با تولید مدل‌های ارزان‌تر همچون EV3 و EV4 این فضا را در بخش محصولات ارزان‌تر پر خواهد کرد. همچنین امکان معرفی یک محصول پرچم‌دار با قیمت بالاتر وجود دارد. فعلاً برنامه‌ای برای این کار اعلام نشده اما طراحان خوش‌ذوق دنیای خودرو دست به کار شده‌اند تا یک کانسپت مجازی را برای کیا تجسم کنند.

رندرهای دیجیتالی خودروی اسپرت و برقی کیا EVx منتشر شد

یکی از این طراحان به دنبال طراحی کانسپتی اسپرت و برقی برای کیاست و از ساختار کلی لوتوس امیرا برای طراحی این خودرو استفاده کرده است. همان‌طور که می‌دانید امیرا آخرین خودروی درون‌سوز لوتوس است که از پیشرانه ۲ لیتری AMG یا ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری سوپرشارژر تویوتا استفاده می‌کند. این طراح به‌صورت هنرمندانه امیرا را به خودروی اسپرت کیا EVx تبدیل می‌کند هرچند شانس وقوع چنین امری در دنیای واقعی صفر است چراکه ارتباطی بین کیا با جیلی و لوتوس وجود ندارد. حتی اگر این برندها با یکدیگر همکاری بکنند نیز اعمال ویژگی‌های امیرا روی پلتفرم E-GMP غیرممکن به نظر خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی