وزیر دفاع آمریکا: با ایران در جنگ نیستیم


وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت که آمریکا با ایران در جنگ نیست.

وزیر دفاع آمریکا: با ایران در جنگ نیستیم

به گزارش راهبرد «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه مدعی شد پاسخ کشورش به حمله مرگبار به پایگاه نظامی «برج 22» در مرز سوریه و اردن «چندلایه» خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا که به تازگی از بیمارستان بابت عوارض سرطان پروستات مرخص شده در یک نشست خبری گفت: «ما یک پاسخ چندلایه خواهیم داشت... ما توانایی آن را داریم که بسته به اینکه موقعیت چه باشد، چندین بار پاسخ دهیم.»

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) یکشنبه شب از یک حمله بزرگ پهپادی به یک پایگاه نظامی خود، موسوم به «برج 22» در مرز اردن و سوریه خبر داد. این حمل ه‌ به کشته شدن 3 نظامی آمریکایی و زخمی شدن 34 نظامی دیگر منجر شد.

همزمان امروز پنجشنبه شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از منابع آمریکایی نوشته مقام‌های دولت جو بایدن تأیید کرده‌اند که برنامه‌ها برای انجام مجموعه‌ای از حملات طی چندین روز به اهدافی در داخل عراق و سوریه به تأیید رسیده است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند آب و هوا از جمله عوامل اصلی برای تعیین زمان‌بندی این حملات خواهند بود. آنها مدعی شده‌اند که آمریکا توان انجام عملیات در شرایط بد جوی را دارد اما ترجیح می‌دهد در شرایطی که دید بهتری از اهداف وجود دارد حملات را اجرایی کنند.

لوید آستین در نشست خبری امروز مدعی شد که حمله به پایگاه نظامی برج 22 توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است. او گفت مشخص نیست ایران تا چه اندازه در جریان این حمله بوده «اما آنها به این گروه‌ها آموزش می‌دهند و از آنها حمایت می‌کنند.»

حملات به پایگاه‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه به ویژه از زمان حمایت دولت جو بایدن از حمله زمینی اسرائیل در غزه شدت گرفته است. این جنگ تا کنون به شهادت نزدیک به 27 هزار فلسطینی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و آواره شدن بخش اعظم جمعیت ساکن در نوار غزه منجر شده است.

لوید آستین در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد که در خاورمیانه از بروز درگیری جلوگیری شده است. او در توضیح گفت: «ما شاهد بروز درگیری تمام‌عیار بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان نیستیم. شاهد ورود اسرائیل با درگیری با سایر کشورها در منطقه نیستیم و ما با ایران در جنگ نیستیم.»

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش به حملات آمریکا و انگلیس به نقاطی در یمن پرداخت و گفت که واشنگتن عملیات‌های خود برای تضعیف قابلیت‌های یمنی‌ها را ادامه خواهد داد. او همچنین گفت که پنتاگون تلاش خواهد کرد از ارسال سلاح‌های متعارف پیشرفته از سوی ایران برای یمنی‌ها جلوگیری کند.

حملات یمنی‌ها در دریای سرخ علیه کشتی‌های تحت مالکیت اسرائیل و یا عازم فلسطین اشغالی نیز در چند ماه گذشته به دلیل تنش‌ها در غزه آغاز شده است. آمریکا با همراهی انگلیس تا کنون چندین حمله به نقاطی در یمن انجام داده است.

لوید آستین در نشست خبری روز پنجشنبه مدعی شد که هدف از این حملات «جلوگیری از کارهایی است که آنها علیه کشتی‌های بین‌المللی انجام می‌دهند.»

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا نشانه‌ای از فشار چین بر ایران برای کاستن از حملات یمنی‌ها به کشتی‌ها وجود دارد یا خیر گفت: «ما هنوز شاهد هیچ نشانه عینی نبوده‌ایم که پکن ایران را برای کاستن از اقدامات حوثی‌ها تحت فشار قرار دهد.»

آستین همچنین خاطرنشان کرد گروه‌هایی که به گفته او «تحت حمایت ایران» هستند دارای قابلیت‌های زیادی هستند. او با وجود این در ادامه گفت: «اما قابلیت‌های من بیشتر است.»

وزیر دفاع آمریکا در ادمه اظهاراتش گفت که تحولات اخیر موجب نشده آمریکا به فکر خارج کردن نیروهایش از عراق و سوریه بیفتد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !