خداحافظی با تیلور سوییفت و بیلی آیلیش / شوک بزرگ به تیک تاک


خداحافظی با تیلور سوییفت و بیلی آیلیش / شوک بزرگ به تیک تاک

با محروم شدن تیک‌تاک از موسیقی‌های کمپانی یونیورسال، کاربران این پلتفرم باید خوانندگانی چون تیلور سوئیفت و بیلی آیلیش خداحافظی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پلتفرم پرطرفدار تیک‌تاک پس از ناکامی در تمدید قراردادش با گروه موسیقی یونیورسال (UMG)، دسترسی به موسیقی ستاره‌های بزرگ از جمله تیلور سویفت، دریک، جاستین بیبر و بیلی آیلیش را از دست داد.

بر اساس گزارش زومیت، قرارداد قبلی که استفاده از کاتالوگ موسیقی UMG را برای تیک‌تاک ممکن می‌کرد، در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) منقضی شد و مذاکرات تیک‌تاک برای تمدید این حق امتیاز به جایی نرسید.

UMG تیک‌تاک را به وادار کردن آن‌ها برای پذیرش یک «معامله‌ی نامناسب» متهم کرد؛ معامله‌ای که نمی‌توانست نگرانی‌های این گروه را درباره‌ی پرداخت‌ها به هنرمندان، موسیقی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، نفرت‌پراکنی و آزار و اذیت‌ها در این پلتفرم برطرف کند.

تیک‌تاک در پاسخ گفت که پشتیبانی‌نکردن UMG پلتفرمی با بیش از یک میلیارد کاربر، ناامیدکننده است. شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار چینی این شرکت بزرگ صنعت موسیقی را «حریص» خواند و گفت که UMG با چنین تصمیمی به منافع هنرمندان و ترانه‌سرایان خودش آسیب می‌زند.

حالا تمام موسیقی هنرمندان تحت لیبل UMG مانند آلیشیا کیز، هری استایلز، کندریک لمار، ادل و آریانا گرانده در ویدئوهای تیک‌تاکی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند، بی‌صدا می‌شوند. کاربران امکان تعویض موسیقی پست‌های خود با آهنگ‌هایی از لیبل‌های دیگر را دارند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867943

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟