موضعگیری خبرساز شهردار کانادایی علیه ماجرای غزه


 موضعگیری خبرساز شهردار کانادایی علیه ماجرای غزه

شهردار «اوک ویل» کانادا هر گونه صحبت و بحث درباره برقراری آتش بس در غزه را به یهودی ستیزی ربط داد.

"باب بارتون" شهردار شهر اوک ویل کانادا در موضع گیری عجیبی، حرکت شورای شهرِ مذکور جهت بحث در مورد ضرورت برقراری آتش بسِ انساندوستانه در غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس را خارج از دستورکار و تلاشی برای ترویج نفرت و طرح دیدگاه های یهودی ستیزانه توصیف کرد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» بارتون مدعی شده که مساله مذکور از دستور کار شورا بایستی خارج شود و نباید اجازه طرح دیدگاه های یهودی ستیزانه که به نفع فلسطینی ها در تقابلشان با اسرائیل است، داده شود.

این موضع گیری بارتون در شرایطی صورت گرفته که وی پیشتر گفته بود که صدها ایمیل از اقصی نقاط کانادا در مورد برگزاری جلسه شورای شهر اوک ویل با محوریت درخواست برقراری آتش بس فوری در قالب جنگ غزه دریافت کرده است.

باب بارتون این موضع گیری را در جلسه شورای شهر اوک ویل مطرح کرده و 24 نماینده که قرار بود به نفع مساله مذکور صحبت کنند، از پذیرش آن خودداری کردند. موضوعی که اختلالی چند ساعته را در جلسه شورای شهر سبب شد.

قرار بود در جلسه شورای شهر اوک ویل، یک پزشک فلسطینی-کانادایی که در بحبوحه بمباران نوار غزه به عنوان نیروی داوطلب در این منطقه حضور داشته به بیان آنچه شاهد بوده بپردازد. باب بارتون طرح صحبت های این‌ چنینی در شورای شهر اوک ویل کانادا را خلاف قانون توصیف کرده است.

 موضعگیری خبرساز شهردار کانادایی علیه ماجرای غزه

شهرهای مختلف کانادا در مدت اخیر شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین و تاکید به این نکته بوده اند که بایستی هر چه سریعتر در نوار غزه آتش بس اعلام شود. مساله مذکور در برخی شوراهای شهری در شهرهای مختلف کانادا، برای چند هفته در دستورکار بوده و در مورد آن بحث های فراوانی صورت گرفته است.

کانادا از جمله دولت هایی بوده که در بحبوحه جنگ غزه از رژیم صهیونیستی حمایت های فراوانی را انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکوراسیون مجلل رستوران فریبا نادری بازیگر ستایش ! / آینه کاری و علم هم داره !+ عکس