سفر به کیش با ماشین شخصی


سفر با ماشین شخصی تجربه فرهنگی و تفریحی بی نظیری است که ارتباط مستقیم با محیط اطراف، آزادی عمل، خاطره سازی متنوع و فراوان را به همراه دارد. البته از سویی دیگر به دلیل عدم رعایت اصول سفر با ماشین شخصی، مسائلی بوجود می‌آید که گاها تمام سفر را در کام...

سفر با ماشین شخصی تجربه فرهنگی و تفریحی بی نظیری است که ارتباط مستقیم با محیط اطراف، آزادی عمل، خاطره سازی متنوع و فراوان را به همراه دارد. البته از سویی دیگر به دلیل عدم رعایت اصول سفر با ماشین شخصی، مسائلی بوجود می‌آید که گاها تمام سفر را در کام خانواده یا دوستان تلخ می‌کند.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به کیش

سفر با ماشین شخصی تجربه بسیار گسترده و لذت‌بخش فراهم می‌آورد، افراد می‌توانند به نقاط مختلف سفر کنند و از مزایا و فواید زیادی برخورد شوند. بدیهی است مواردی مانند، بررسی فنی خودرو، داشتن امکانات لازم و حتی اضافی برای مدیریت هرگونه مسئله پیش آمده، دریافت مجوز ورود به جزیره کیش، انتخاب مسیر مناسب و زمان مناسب رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد. اما توجه به بخش دیگر لذت بردن از سفر با ماشین شخصی به جزیره کیش و جزایر مجاور آن، الزامیست.
یکی از مزایای برجسته این نوع سفر، آزادی عمل و انعطاف برنامه‌ای است که هر مسافری خواهد داشت. این انعطاف مخصوصا در جزیره کیش بسیار کارآمد است و امکان تعیین برنامه‌های آنی زیادی را می‌تواند برای هر گردشگری ممکن سازد. مخصوصا گردشگرانی که به شکل خانوادگی راهی سفر می‌شوند یا می‌خواهند سفر گروهی با دوستانشان داشته باشند، برگ برنده شان ماشین شخصی است. حتی می‌توان کمی به عقب‌تر برگشت و از مسیر منتهی به کیش لذت‌ها را برشمرد.

سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به جزیره کیش با ماشین شخصی امکان تجربه لحظات فراموش‌ نشدنی و منحصر به فرد را فراهم می‌کند، شعار نیست. زیرا از همان لحظه‌هایی که بعدا در تعریف خاطرات با آب و تاب بیان خواهد شد، مانند: “خسته بودیم، جایی کنار جاده پیدا کردیم و ایستادیم. چند ساعتی تا بندر چارک مانده بود. چایی که آنجا خوردیم طعم دیگری داشت.” حقیقت امر این است که چای همان چای است، اما موقعیت فراهم شده در آن مسیر آن‌هم در آن هوای لذت بخش، معادلات را تغییر داده است. درست مثل اجاره ویلا و سوئیت در کیش یا اجاره آپارتمان مبله در کیش که به ظاهر هیچ تفاوتی با خانه شخصی ندارد، ولی حس اینکه صبح زود بیدار می‌شوی و چشم اندازی به وسعت خلیج فارس را به نظاره می‌نشینی جهان زیسته انسان را تغییر می‌دهد.
اگر به موارد بالا استفاده از مسیرهای زیبا را اضافه کنید، سفر شما طعم جدید و دیگری خواهد داشت. به عنوان نمونه می‌توانید از شیراز بجای مسیر همیشگی، مسیر بوشهر را انتخاب کنید. آن‌هم نه جاده متداول، بلکه جاده فراشبند و فیروزآباد که حقیقتا رنگ و بویی خاص به سفر می‌دهد. البته به گونه‌ای باید این جاده را انتخاب کنید که در طول روز باشد. بنابراین اگر ساکن شیراز هستید یا برای استراحت با اجاره سوییت در شیراز یا اجاره آپارتمان مبله در شیراز اسکان داشتید، صبح زود به این جاده بزنید و لذت از رانندگی و طبیعت آن را برای خود جاودانه کنید.
بعد از آن می‌توانید از فرصت استفاده کرده و در مسیر به بندر چارک، از مناظر طبیعی و تاریخی لذت ببرید. یا با تنظیم زمان حرکت در طول روز و در هوای دلنشین، لحظاتی خاصی با خودروی خود در مسیر تجربه کنید. استراحت‌های کوتاه مدت در مسیر بهترین فرصت برای تفریح و عکاسی است. گاهی مناظری برای عکاسی و ثبت خاطره به شکل تصویری به قدری خاص می‌شود که حتی بیشتر از اصل سفر در ذهن می‌ماند. بهره دیگر از این استراحت‌ها مقطعی در طول سفر لذت از بافت منطقه است و به عنوان فرصتی برای درک بهتر فضا و محیط اطراف می‌توان از آن استفاده کرد. حتی می‌توان مسیر دو ساعته تا کیش را در شناورها، به عنوان یک وسیله انتقالی جذاب و خاص برای رسیدن به جزیره، بخشی از تجربه خاطر انگیز سفر عنوان کرد.
ضمنا با برقراری ارتباط با مردم محلی، فرصتی برای شناخت بهتر از فرهنگ و مکان‌های محلی پدید می‌آید. اطلاعات بیشتر درباره اقامتگاه‌ها و مکان‌های دیدنی محلی نه تنها تجربه شما را بهتر می‌کند، بلکه این اطلاعات برای ادامه گردگشری شما حیاتی است. و می‌تواند برای شما مقصد بعدی را پر بارتر سازد.

مقاصد بکر در سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با ماشین شخصی

نمونه‌اش در نزدیکی کیش است، اما به شدت یونیک (منحصر به فرد). به قدری که حتی صحبت از روستای سلخ جزیره قشم و آداب و رسوم مردمان آن نشان‌دهنده یک تنوع فرهنگی جالب است. مردمانی که تداعی‌گر سبک زندگی و فرهنگ هندوستانی‌اند و گویی تاثیرات تاریخی و فرهنگی مشترکی با این منطقه دارند. ماهیگیری به عنوان شغل اصلی نشان‌دهنده وابستگی مردم به دریا و منابع آبی است و احتمالاً زندگی آن‌ها به نحوی با محیط زیست و دریاها آمیخته شده است. ساحل آرام واقع در این روستا نیز امکاناتی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت فراهم می‌کند. فاصله نسبتاً کم از شهر می‌تواند این مکان را به یک مقصد آرامش‌بخش و دلپذیر برای سفر با ماشین شخصی تبدیل کند. زیرا با اجاره سوئیت در قشم یا اجاره اقامتگاه بوم گردی در قشم و حدود ۴۰ دقیقه رانندگی لذت بخش در مسیری آرام و کنار دریا، به روستایی میرسید که نمی‌توان به سادگی از آن دل کند.
از مقاصد دیگر سفر به کیش جزیره‌ای در مجاورت با کیش، نیز یکی از بهترین موارد برای لذت بردن از سفر با ماشین شخصی برای خانواده و دوستان است و صرفه جویی در هزینه‌ها را به همراه دارد. اگر شما حتی برای یک روز اجاره سوئیت در هرمز یا اجاره اقامتگاه در هرمز را مدنظر قرار دهید و با یک شب اقامت در این جزیره، می‌توانید لذت از جاده کرانه را به خود و همراهانتان هدیه دهید که بعید است خاطره انگیز نشود.

سفر با ماشین شخصی به هرمزگان

سفر به کیش با ماشین شخصی
در سفر به استان هرمزگان از این قبیل تجارب کم نیست، اما آنچه نباید فراموش کرد، برنامه ریزی است. سفر با ماشین شخصی به کیش و رانندگی طولانی می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، ولی به همان مقدار لذت بخش و اعجاز انگیز است. به نظر می‌رسد کمتر کسی با ماشین شخص به استان هرمزگان سفر می‌کند و از جزایر آن یکی را انتخاب می‌کند. زیرا یکی از دلایل اصلی سفر با ماشین شخصی به این استان، دیدن جاذبه‌های گردشگری آن است. بنابراین در سفر زمینی با وسیله نقلیه‌ی شخصی حتما برنامه ریزی مناسب را داشته باشید.
خاطره شخصی که حدودا دوسال پیش در همین ماه پایانی زمستان رقم خورد می‌تواند نمونه‌ای قابل تامل در این زمینه به شمار آید. یکی از مقاصد ما برای چشمه آب گرم گنو در بندرعباس بود. حدود نیم ساعتی از بندرعباس فاصله دارد. اما وسیله نقلیه عمومی به غیر از روزهای آخر هفته، در این مسیر خیلی کم تردد می‌کنند. بنابراین هزینه زیادی برای ما محسوب می‌شد. از همین رو تصمیم گرفتیم، اجاره اقامتگاه در بندرعباس و سوئیتی که برای یک روز رزرو کرده بودیم را یک روز دیگر تمدید کنیم و با پیوستن تیم دوم سفرمان از وسایل نقلیه آنها بهره ببریم. این مورد یکی دیگر از مزیت‌های سفر با ماشین شخصی است که می‌توان از آن نام برد.
آنچه می‌توان از سفرهای زمینی با ماشین شخصی به دست آورد، جنبه‌های گوناگونی دارد. بگونه‌ای حتی شیوه اسکان را تحت تاثیر قرار داده و مدیریت هزینه‌های جانبی را ممکن می‌سازد. علاوه بر آن قدرت و جرأت انتخاب‌های ناگهانی و خارج از برنامه را به گردشگران می‌دهد و برای آنها تکمیل سبد مسافرانی را میسر می‌کند. بنابراین، بهترین حالت برای سفرهای خانوادگی را مخصوصا در سفر به جزایر جنوبی، ماشین شخصی عنوان کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی