مقایسه تلویزیون های سال 2024 سامسونگ و ال جی


مقایسه تلویزیون های سال 2024 سامسونگ و ال جی

مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر ال جی و سامسونگ هر دو از برندهای معتبر کره ای هستند که از کیفیت تصویرهای متنوعی برای نمایش محتوای تصویری با توجه به سایز تلویزیون...

مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر

ال جی و سامسونگ هر دو از برندهای معتبر کره ای هستند که از کیفیت تصویرهای متنوعی برای نمایش محتوای تصویری با توجه به سایز تلویزیون استفاده کرده اند. البته از فناوری ها و قابلیت های منحصر به فردی نیز برای ارتقاء کیفیت تصویر بهره برده اند که سبب نمایش محتوا با طیف رنگی گسترده ای شده اند.

سامسونگ و ال جی هر دو از کیفیت تصویر های HD، Full HD، 4K و 8K در تلویزیون هایشان بهره برده اند. اما از لحاظ فناوری و قابلیت دارای تمایزاتی هستند که موجب شده تا قیمت تلویزیون ال جی اصل کره در مقایسه با تلویزیون های سامسونگ نیاز به صرف هزینه بیشتر داشته باشد. اما در حالت کلی سامسونگ در تعداد بیشتری تلویزیون های 8K را با فناوری های جدید تولید کرده است. با این حال باز هم متقاضیان خرید تلویزیون ال جی بیشتر است.

انواع صفحه نمایش تلویزیون ال جی و سامسونگ

یکی از مهم ترین تفاوت تلویزیون سامسونگ با ال جی، نوع نمایشگرهای طراحی شده است. ال جی نمایشگرهای ال ای دی و اولد را برای تلویزیون های خود طراحی کرده است. ال جی در مدل های جدید و پیشرفته خود برای ثبت جزئیات خیره کننده و تنظیم نور بهتر از نمایشگرهای اولد، رونمایی کرده است. این در حالی است که سامسونگ نیز برای راضی نگه داشتن مشتریان خود از نمایشگرهای کیولد برای وضوح و شفافیت محتوا در تلویزیون هایش استفاده می کند.

علیرغم اینکه شما نمایشگرهای کیولد را تنها در تلویزیون های سامسونگ مشاهده می کنید، قیمت تلویزیون سامسونگ هنوز هم در رِنج بسیار مناسبی عرضه می شود. با توجه به اینکه تلویزیون های اولد ال جی با روشنایی و دقت رنگ بیشتر محتوای تصویری را نمایش می دهند، می توان گفت تلویزیون های ال جی عملکرد بهتری در زمینه وضوح و شفافیت محتوا داشته اند.

مقایسه تلویزیون های سال 2024 سامسونگ و ال جی

تفاوت در فناوری های ارتقاء کیفیت تصویر

از دیگر مواردی که در مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ باید به آن توجه کرد، فناوری هایی است که این دو برند برای ارتقاء کیفیت تصویر در تلویزیون های خود به کار برده اند. یکی از این تکنولوژی ها نسبت کنتراست است. این ویژگی تنظیم نقاط تیره و روشن را در تلویزیون انجام می دهد. اگر عملکرد تلویزیون های ال جی و سامسونگ را از این لحاظ مقایسه کنیم، متوجه می شویم که ال جی در این زمینه کارایی بهتری داشته است.

از دیگر فناوری هایی که موجب تفاوت تلویزیون ال جی و سامسونگ از لحاظ کیفیت تصویر شده است، فناوری Local Dimming است. این ویژگی در تلویزیون های ال جی با تنظیم روشنایی در نقاط مختلف صحنه موجب شده تا کاربران با روشنایی و دقت رنگ بیشتری علاقه مندی های خود را مشاهده کنند. البته این دو برند از فناوری های HDR و Dolby Vision در مدل های برتر بهره برده اند که می توان گفت از لحاظ نمایش رنگ و ثبت تصاویر سه بعدی و سینمایی عملکرد مشابهی را ارائه داده اند.

کیفیت صوت، شاخصی در مقایسه تلویزیون سامسونگ و ال جی

اگر بخواهیم تلویزیون های ال جی و سامسونگ را از لحاظ کیفیت صوتی مقایسه کنیم، تلویزیون های سامسونگ در اولویت هستند. سامسونگ برای پخش صدای واضح و فراگیر از فناوری های Dolby Atmos، Object Tracking Sound، DTS، Dolby Audio و Q-Symphony در تلویزیون های رده بالا بهره برده است. البته ال جی نیز از فناوری های صوتی قدرتمندی استفاده کرده است که یک صدای همه جانبه و بدون نویز را برای شما به دنبال خواهد داشت.

با این حال می توان گفت سامسونگ در زمینه تعبیه کردن فناوری های صوتی بهتر از ال جی عمل کرده است. به طوری که شما می توانید یک صدای قدرتمند و بسیار شفاف را در هنگام مشاهدات خود بشنوید و لذت ببرید.

مقایسه تلویزیون های سال 2024 سامسونگ و ال جی

سیستم عامل تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

تلویزیون های هوشمند ال جی از سیستم عامل WebOS تبعیت می کنند که از محیط کاربری آسان با پشتیبانی از Al ThinQبرخوردار هستند. کاربران می توانند به راحتی فیلم، بازی و هر محتوای دیگری را به راحتی پیدا و مشاهده کنند. همچنین با توجه به کارایی این سیستم عامل شما می توانید از دستیار صوتی برای تنظیم و کنترل تلویزیون ال جی استفاده کنید. اما در مقابل تلویزیون های سامسونگ از سیستم عامل تایزن تبعیت می کنند. این سیستم عامل دارای رابط کاربری مدرن و در عین حال راحتی است که از ویژگی های متنوعی برخوردار است.

این سیستم عامل از سرویس های Amazon Prime، Netflix و Hulu پشتیبانی می کند. البته شما همچنین می توانید از طریق دسترسی به فروشگاه سامسونگ، برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود را دانلود کنید. البته این سیستم عامل نیز از دستیار صوتی پشتیبانی می کند که شما با توجه به آن می توانید فرمان های صوتی را از طریق صدای خود اجرایی کنید. اکنون با توجه به تنوع امکانات سیستم عامل تایزن، می توان گفت سامسونگ از لحاظ دسترسی هوشمندانه خلاقانه تر عمل کرده است.

قیمت، مهم ترین تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی

قیمت یکی از موارد مهمی است که کاربران در هنگام خرید بسیار آن را در نظر می گیرند. با توجه به اینکه قیمت تلویزیون ال جی و سامسونگ را مدل، سال ساخت و فناوری های طراحی شده، مشخص می کند. تلویزیون ال جی به دلیل کیفیت قطعات، بهره مندی های بیشتر و همچنین تنوع بیشتر مدل ها در رنج قیمت بالاتری عرضه می شود. البته در نظر داشته باشید که گران قیمت بودن تلویزیون های ال جی نمی تواند دلیل بی کیفیت بودن تلویزیون های سامسونگ باشد.

مقایسه تلویزیون های سال 2024 سامسونگ و ال جی

خرید بهترین تلویزیون های ال جی و سامسونگ از آترین پلاس

تلویزیون های ال جی و سامسونگ هر کدام به نسبت سایز و فناوری هایی که دارند در نوع خود بهترین هستند. با این حال برای خرید تلویزیون ال جی یا سامسونگ باید نیازها، انتظارات و بودجه ای را که در نظر گرفته اید مورد توجه قرار دهید. با در نظر گرفتن این موضوع ما نیز در فروشگاه اترین پلاس، مجموعه ای از بهترین مدل تلویزیون های ال جی و سامسونگ را برای مشاهده در اختیار کاربران قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.


مقایسه تلویزیون های سال 2024 سامسونگ و ال جی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوت و فن‌های پخت یک برنج عالی