دادگاه لاهه اکثر اتهامات اوکراین علیه روسیه را رد کرد


دادگاه لاهه اکثر اتهامات اوکراین علیه روسیه را رد کرد

دادگاه لاهه اکثر شکایت‌های اوکراین علیه روسیه در مورد نقض احتمالی کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را بی‌اساس دانسته است.

دادگاه لاهه اکثر اتهامات اوکراین علیه روسیه را رد کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ جوآن دونوگهو گفت: روسیه تحقیقات لازم درباره افرادی حامی تروریسم در اوکراین را انجام نداده است. دادگاه اتهامات اوکراین مبنی بر نقض سایر بند‌های کنوانسیون توسط روسیه را رد کرد.

اوکراین در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۷، شکایتی را به دادگاه لاهه ارائه کرد و در آن روسیه را به نقض کنوانسیون بین‌المللی برای مقابله با تامین مالی تروریسم و کنوانسیون بین‌المللی مقابله با همه اشکال تبعیض نژادی متهم کرد.

در این پرونده، اوکراین ادعا کرده بود که جمهوری مردمی دونتسک و جمهوری مردمی لوهانسک سازمان‌های تروریستی هستند و روسیه به آن‌ها کمک مالی و تسلیحاتی ارائه کرده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. / باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید