کشف اتفاقی یک گونه جدید از مار!


کشف اتفاقی یک گونه جدید از مار!

حرکت ناگهانی یک خزنده ۶۰ سانتی‌متر بر روی درخت منجر به کشف گونه جدیدی از مار‌ها شد.

این گونه جدید مار «Pareas guanyinshanensis» نام دارد که به عنوان مار حلزون خوار نیز شناخته می‌شود؛ این گونه از مار‌ها بدن درازی دارند. همچنین سر‌های پهن و صافی دارند. رنگ این خزندگان قرمز مایل به زرد یا قهوه‌ای مایل به زرد است و در قسمت پایینی، رنگ بدن آن‌ها صورتی است.

به گزارش خبرآنلاین، این مار‌ها در منطقه وسیعی از ساندالند تا شمال شرقی هند و جنوب چین زندگی می‌کنند و در تعداد زیادی از گونه‌های مختلف تکامل یافتند.

دانشمندان از سال ۲۰۱۹ در حال انجام تحقیقات میدانی برای یافتن نشانه‌هایی از مار «Parea hamptoni» بودند که گونه‌ای از مار‌های حلزون خوار است، اما یکگونه جدید را کشف کردند. این گونه جدید از مار حلزون خوار در شب در تور دانشمندان افتاد.

دانشمندان در این مطالعه خاطر نشان کردند که همه نمونه‌های گونه‌های جدید شب‌ها روی شاخه‌های کوچک یا روی زمین در کنار یک جویبار و در جنگل و زمین‌های کشاورزی در نزدیکی آن یافت شدند.

عکسی از مار که در این مطالعه گنجانده شده‌است نشان می‌دهد که رنگ آن قهوه‌ای با راه راه‌های مشکی است. نویسندگان مطالعه گفتند که نام این مار از منطقه حفاظت شده طبیعی استان «Guanyinshan» گرفته شده‌است، جایی که مار در آن پیدا شد. این تنها زیستگاه شناخته شده برای این مار است.

هر ساله صد‌ها گونه جدید از خزندگان کشف می‌شود. هفته گذشته نیوزویک گزارش داد که یک گونه جدید دیگر از مار‌ها اخیراً در جنگل‌های ابری اکوادور کشف شده‌است. مار اکوادور نوعی مار قهوه است و به افتخار طبیعت شناس و تصویرگر علمی گای تودور، مار قهوه تودور یا نینیا گیتودوری نامیده شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم