جشنواره فیلم فجر 42 رسما افتتاح شد/ احیای یک «مراسم» پس از 4 سال


جشنواره فیلم فجر 42 رسما افتتاح شد/ احیای یک «مراسم» پس از 4 سال

مراسم افتتاحیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی امشب برگزار می‌شود که طی چهار دوره اخیر این رویداد، آیین افتتاحیه به‌صورت مستقل برگزار نمی‌شد.

مراسم افتتاحیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی شامگاه چهارشنبه - ۱۱ بهمن ماه- با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم با تاخیر ۴۶ دقیقه‌ای در ساعت ۱۹:۱۶ آغاز شد و پس از اجرای یک پرفورمنس، این مراسم با اجرای محمد سلوکی به کار خود ادامه داد.

سلوکی بیان کرد: درود بر همه عاشقان، هنرمندان و ایران دوستانی که در همه اعصار و قرون هر آنچه داشتند برای این خاک هدیه کردند. سلام ویژه به همه هنرمندان و سینما دوستانی که تمام تلاش خود را برای این فرهنگ و سرزمین به کار می‌برند. امیدوارم این دوره از جشنواره به همه خوش بگذرد.

سینمای ایران ناامید و سیاه نما نیست

سپس مجتبی امینی دبیر این رویداد روی صحنه آمد و بیان کرد: به افتتاح چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خوش آمدید، آغاز دهه فجر را خدمت همه تبریک می‌گویم بهانه این گردهمایی و سرور جمعی، سینمای شریف و اخلاقی ماست، سینمایی که پس از پیروزی انقلاب از نو متولد شد و امروز شاهد درخشش آن هستیم سینمایی همچون سرو بالا بلند، پرسشگر و جوینده و مطالبه‌گر است، اما ناامید و سیاه نما نیست سینمای همه مردم ایران.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: در ۱۰ روز آینده ضیافتی پرشور چشم به راه است، فیلم‌های کمدی، خانوادگی، دفاع مقدس و ... روی پرده می‌رود این گوناگونی کم‌نظیر است در بخش بین‌الملل بیش از هفتاد کشور همراه ما هستند و چهره‌های مختلفی حضور خواهند داشت خالق این چشم انداز خانواده سینمای ایران است.

سنت پاسداشت را از یاد نبرده‌ایم / تجلیل از ۴ هنرمند

امینی جشنواره فجر را پلی میان مردم و اکران فیلم و سینما دانست و گفت: شور و شوقی که در یک سال اخیر دیدم که حمایت از سینمای مردم پسند را ضروری کرده است؛ پس به سینمای خانواده توجه کرده‌ایم، منتظر بهاری پرمخاطب خواهیم بود.

وی گفت: امشب آیین افتتاحیه را برگزار می‌کنیم تعداد بخش‌های زیاد باعث شد آیین افتتاحیه را برگزار کنیم از چهار هنرمند تجلیل می‌کنیم. سنت پاسداشت را از یاد نبرده ایم جشنواره همواره محل تولد نسل جدید فیلم‌سازان بوده است و امسال هم شاهد نسل نویی هستیم؛ جز امید و رونق چیزی نخواهیم دید، سرافرازانه به مسیر پیش رو چشم می‌دوزیم و برای خانواده سینمای ایران روز‌های خوش آرزومندیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان