گزارش زنده: ایران 1 - سوریه 0


گزارش زنده: ایران 1 - سوریه 0

بازیکنان ایران به دنبال کسب پیروزی مقابل سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها هستند.

ملی پوشان فوتبال ایران پس از نمایش موفقی که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا داشتند و سه پیروزی متوالی مقابل تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ و امارات به دست آوردند، امشب در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف سوریه، تیم سوم جدول گروه B رفته‌اند و به دنبال ادامه روند موفقیت‌آمیزشان و کسب پیروزی برای رسیدن به مرحله بعد هستند ولی در آن سمت هم شاگردان هکتور کوپر سعی دارند به ماجراجویی خود در آسیا ادامه بدهند و شگفتی‌ساز شوند.

جام ملت‌های آسیا 2023 – مرحله یک هشتم نهایی

چهارشنبه: 1402/11/11 ؛ ساعت 19:30

ورزشگاه: عبدالله بن خلیفه- دوحه

داور: کیم جونگ هیوک (کره جنوبی)

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

گزارش زنده: ایران 1 - سوریه 0

تیم ملی سوریه

احمد مدنیه، ایهم اوسو، ثائر کروما، عبدالرحمن ویس، موید العجان، خلیل الیاس، ایزاکیل العلم، محمود الاسود، عمار رمضان، ابراهیم هیسار و عمر خربین

سرمربی: هکتور کوپر

شرح گل

ایران یک - سوریه صفر (دقیقه 34: مهدی طارمی): پنالتی اعلام شده به سود ایران با خطا روی طارمی را این بازیکن برخلاف جهت احمد مدنیه به سمت راست دروازه سوریه زد و گل اول را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه 9: سردار آزمونروی پاس علیرضا جهانبخش در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه او توسط دروازه‌بان مهار شد اما بعد از این صحنه کمک داور به نشانه آفساید پرچم زد.

دقیقه 24: اولین موقعیت جدی ایران روی حرکت سریع بازیکنان ایران و ضربه از راه دور قایدی اتفاق افتاد و توپ با واکنش گلر سوریه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 27: روی ارسال کرنر و بازگشت توپ پشت محوطه جریمه شوت سنگین احسان حاج صفی به شکل عجیبی گل نشد.

دقیقه 29: پاس در عمق قایدی به طارمی رسید و مهدی با خیال اینکه سردار در کنار او حضور دارد موقعیت تک به تک را به بغل پاس داد و فرصت طلایی از دست رفت.

دقیقه 32: پاس در عمق چیپ و تماشایی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو با دست مهاجم ایران را شارژ کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 39: شوت راه دور تماشایی ابراهیم حصار از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 43: شوت طارمی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان احمد مدنیه جای گرفت.

دقیقه 44: اشتباه بازیکنان سوریه نزدیک بود ایران را به گل دوم برساند که سردار آزمون پس از تصاحب توپ و پیشروی تا محوطه جریمه شانس گلزنی به دست آورد ولی به یکباره تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد تا مدافعان سوری توپ را دفع کنند.

دقیقه 45: ضربه سر بازیکن سوریه در دستان بیرانوند جای گرفت.

در حاشیه

محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از انجام سه بازی مرحله گروهی برای ایران، در دیدار امشب مقابل سوریه به دلیل دو کارته بودن و محرومیت حضور ندارد.

سید مجید حسینی و صادق محرمی به علت مصدومیت دور از فهرست تیم ملی ایران مقابل سوریه هستند.

تیم ملی ایران با سه تغییر نسبت به آخرین بازی مرحله گروهی بازی امشب مقابل سوریه را آغاز کرده که روزبه چشمی، رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش به ترتیب جانشین کنعانی‌زادگان، محرمی و علی قلی‌زاده شده‌اند.

آریا یوسفی، جوان‌ترین بازیکن اردوی تیم ملی ایران پس از سه مسابقه دوری از فهرست، برای اولین بار با غیبت سه بازیکن به لیست دیدار برابر سوریه رسیده است.

تیم ملی سوریه با یک تغییر در ترکیب خود نسبت به آخرین بازی برابر هند امشب مقابل ایران حاضر شده که عمر خربین با رفع مصدومیت جانشین پابلو صباغ شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان