مسکو: در تعاملات با ایران و کره شمالی هیچ‌چیزی نقض نمی‌شود


مسکو: در تعاملات با ایران و کره شمالی هیچ‌چیزی نقض نمی‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو در روابط و همکاری‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دارد، هیچکدام از تعهدات بین‌المللی‌اش را نقض نکرده است.

مسکو: در تعاملات با ایران و کره شمالی هیچ‌چیزی نقض نمی‌شود

به گزارش راهبرد معاصر، ادعاهای بی‌اساس و تکراری رسانه‌ها و مقامات غربی مبنی بر استفاده روسیه از تسلیحات ساخت کره شمالی و ایران در جنگ اوکراین، بار دیگر با واکنش مسکو مواجه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که مسکو در روابط و همکاری‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دارد، هیچکدام از تعهدات بین‌المللی‌اش را نقض نکرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا در این‌باره توضیح داد: «روسیه در تعاملات با ایران و کره شمالی، هیچ چیزی را نقض نمی‌کند. ما روابطمان [با این دو کشور] را بر مبنای تعامل دوجانبه، احترام متقابل و منفعت دو طرف توسعه می‌دهیم».

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات یا تجهیزات نظامی ساخت کره شمالی و ایران در جنگ اوکراین ناقض قوانین و تعهدات بین‌المللی است، تاکید کرد: «ما هیچکدام از تعهدات بین‌المللی خود را نقض نکردیم، تمام».

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «کاری که ما انجام می‌دهیم و اینکه چگونه و چرا آن را انجام می‌دهیم، در واقع یک موضوع کاملا خصوصی در روابط ما با دیگر کشورها است».

پیش از این نیز «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای مشترک با همتای ایران خود ضمن اشاره به بهبود روابط با تهران در تمام زمینه‌ها، گفت که دو طرف روی اجرای کاربردی توافقات دوجانبه تمرکز کرده‌اند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید