وزیر صهیونیست خواستار استعفای گوترش شد!


وزیر صهیونیست خواستار استعفای گوترش شد!

وزیر خارجه کابینه رژیم صهیونیستی خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل متحد شد!

وزیر صهیونیست خواستار استعفای گوترش شد!

به گزارش راهبرد معاصر، یسراییل کاتس، وزیر خارجه کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به اتهامات و ادعاهای بی‌اساس تل‌آویو علیه آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی (آن روا)، خواستار استعفای آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شد!

درخواست کاتس پس از آن مطرح شده است که رژیم صهیونیستی چند روز پیش ۱۲ کارمند آن روا را به مشارکت در عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) طوفان الاقصی علیه تل‌آویو متهم کرد.

کاتس گفت: البته که گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل، مسؤول اقدامات کارکنان آن روا است و یا باید استعفا کند یا اینکه سازمان ملل او را جایگزین کند.

وی مدعی شد: گوترش بسیاری از شکایات و اطلاعات درباره رفتار آن روا و همچنین نشانه‌های همکاری با حماس را نادیده گرفت. اسرائیل باور دارد که آن روا تقریباً به طور کامل با حماس همکاری می‌کند!

به ادعای کاتس، آن روا که مدیریت مدارس، بیمارستان‌ها و برنامه‌های امدادی برای اردوگاه‌های پناهندگان در غزه، کرانه باختری، لبنان و اردن را برعهده دارد، «بخشی از راه‌حل نیست بلکه خود بخشی از مشکل است و باید با یک آژانس جدید جایگزین شود که در آن کشورهای عربی باید بیشتر مشارکت داشته باشند.»

رژیم صهیونیستی هنوز برای اتهاماتی که به کارمندان آن روا وارد کرده، مدرکی ارائه نکرده است اما وزیر خارجه کابینه این رژیم مدعی شد که جزئیات به «کشورهایی همچون آمریکا و آلمان ارسال خواهد شد.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که اتهامات اسرائیل «بسیار موثق» بوده اما واشنگتن موفق نشده است تا به طور مستقل تحقیقات کند!

گوترش در پی این اتهامات، اعلام کرد که ۹ تن از کارمندان آن روا در ارتباط با ادعای تل‌آویو اخراج شده‌اند. به‌دنبال این اتهامات، چندین کشور از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، ژاپن و تعدادی دیگر، کمک‌های خود به این آژانس را در بحبوحه فاجعه انسانی غزه پس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قطع کردند. در پی این حملات تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار فلسطینی که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها هزار نفر نیز مجروح شده و به شدت به دارو نیاز دارند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم