ماکرون: اروپا باید حمایت از اوکراین را ادامه دهد


ماکرون: اروپا باید حمایت از اوکراین را ادامه دهد

رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب در نشست خبری با نخست وزیر سوئد بر ادامه حمایت اروپا از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرد.

ماکرون: اروپا باید حمایت از اوکراین را ادامه دهد

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه شب به وقت تهران گفت که اتحادیه اروپا باید به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با «اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد در «استکهلم» گفت: «اتحادیه اروپا باید در کنار اوکراین بایستد و به همراهی مردم اوکراین از نظر اقتصادی، مالی، نظامی، تجهیزات و آموزش ادامه دهد.»

وی ادامه داد: «ما یک هدف راهبردی داریم. روسیه نباید پیروز شود.»

ماکرون در ادامه بر اهمیت تشدید تولید نظامی برای حمایت بهتر از اوکراین تاکید کرد.

تلاش‌های غرب برای کمک به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر ارتش روسیه در جنگ اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد.

مسئول کارگروه هماهنگی کمکهای نظامی به اوکراین در وزارت دفاع آلمان ژنرال کریستین فرودینگ می‌گوید که کمبود حمایت هوایی و نبود سامانه‌های دفاع هوایی موثر از دلایل اصلی «شکست ارتش اوکراین در ضد حملات ارتش این کشور علیه ارتش روسیه در طول یک سال گذشته است.

کریستین فرودینگ اضافه کرد که «آلمان قرار است در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ هزار نظامی ارتش اوکراین را آموزش بدهد».

درحالیکه کشورهای غربی وعده ارسال جنگنده و سامانه‌های پدافند هوایی به ارتش اوکراین داده‌اند، اما ارسال این تجهیزات نظامی با کندی پیش می‌رود. یک رسانه دانمارکی اخیرا گزارش داد که ارسال ۶ جنگنده «اف-۱۶» که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین فرستاده شود باز هم به تاخیر افتاده است.

بعد از گذشت حدود ۲ سال از جنگ اوکراین و صرف میلیاردها دلار، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که غرب به تنهایی نمی‌تواند روسیه را منزوی کند.

بورل در سخنان خود هشدار داد با وجود همه تلاش‌ها برای انزوای روسیه، «آن‌ها هنوز هستند و جنگ ادامه دارد. (با این روال) شدت درگیری افزایش می‌یابد و نوری در انتهای تونل نیست»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها