افول جایگاه دلار در عرصه بین‌الملل


افول جایگاه دلار در عرصه بین‌الملل

یک اقتصاددان و تحلیلگر بازارهای مالی وال استریت پیش‌بینی کرد که دلار محکوم به نابودی است و در خصوص به واقعیت پیوستن کابوس مقامات آمریکا مبنی بر کنترل یوان بر دلار هشدار داد.

ریچارد ایکس بو تحلیلگر بازارهای مالی وال استریت به دونالد ترامپ و جو بایدن نسبت به واقعیت پیوستن کابوس کنترل یوان بر دلار هشدار داد.

وی در همین زمینه به نیویورک تایمز گفت: دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان به پایان رسیده است.

هشدار جدی این تحلیلگر بازنشسته وال استریت در بحبوحه هراس فزاینده جنت یلن وزیر خزانه داری و جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا درمیانه رقابت های جو بایدن و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است.

به عقیده یلن و پاول و بسیاری دیگر از مقامات اقتصادی آمریکا، یوان یک چالش بالقوه و در حال ظهور برای دلار و برتری مالی ایالات متحده بشمار می رود.

"ریچارد ایکس بو" که پیش از این بیت کوین و ارزهای دیجیتال را پس از دلار برنده دانسته بود، پیش‌بینی کرد که چین از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی بوو، دلار محکوم به نابودی است، زیرا تولیدکنندگان سایر مناطق دنیا کنترل هر چه بیشتر بر اقتصاد جهانی و در نتیجه پول را بدست می گیرند.

افول جایگاه دلار در عرصه بین‌الملل

گزارش ها حاکی است چین در حال توسعه نسخه دیجیتال یوان با الهام از بیت کوین است که برای تسهیل تجارت فرامرزی و مدیریت اقتصادی این کشور طراحی شده است.

اما در مقابل، ترامپ به تازگی در اظهاراتی گفته بود که در صورت بازگشت به کاخ سفید، از ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده (CBDC) جلوگیری می‌کند؛ چیزی که در صورت قدرت گرفتن ارزهای دیجیتال می‌تواند سرنوشت دلار را مختل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!