پنتاگون: حال یکی از مجروحان حمله به پایگاه آمریکا در اردن وخیم است


پنتاگون: حال یکی از مجروحان حمله به پایگاه آمریکا در اردن وخیم است

وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که تعداد مجروحان حمله به پایگاه این کشور در مرز اردن به بیش از ۴۰ مجروح رسیده که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

پنتاگون: حال یکی از مجروحان حمله به پایگاه آمریکا در اردن وخیم است

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه خبر داد که تعداد مجروحان حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در مرز اردن به بیش از ۴۰ نفر رسیده که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: «حمله به پایگاه آمریکا را در زمان و مکان مناسبی که انتخاب خواهیم کرد، پاسخ می‌دهیم».

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم در چند مصاحبه تصریح کرده که آمریکا به دنبال جنگ در ایران نیست و تشدید تنش‌ها در منطقه را دنبال نمی‌کند.

روز گذشته (دوشنبه) سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز تصریح کرد که آمریکا هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره اینکه حمله مرگبار به نیرو‌های این کشور در اردن توسط چه گروهی انجام شده نرسیده و اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد.

سینگ گفت: «این حمله نشانه‌های حملات کتائب حزب‌الله را دارد، اما هیچ نتیجه‌گیری نهایی حاصل نشده است.» او در پاسخ به سوالات درباره نقش ادعایی ایران در این حملات گفت که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد.

تنش‌ها در منطقه بعد از حملات اسرائیل در غزه اوج گرفته است. عملیات زمینی اسرائیل تا کنون به شهادت بیش از ۲۶ هزار نفر فلسطینی منجر شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. / فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت