گروگان گیری اعضای خانواده پزشک سرشناس / مردان مسلح 4 نفر را کشتند


گروگان گیری اعضای خانواده پزشک سرشناس / مردان مسلح 4 نفر را کشتند

یک عضو باند آدم‌ربایی در نیجریه که ۹ نفر را گروگان گرفتند و ۴ نفر را کشتند، توسط پلیس دستگیر شد.

گروگان گیری اعضای خانواده پزشک سرشناس / مردان مسلح 4 نفر را کشتند

به گزارش راهبرد معاصر؛ ۲ ژانویه ۲۰۲۴، پلیس نیجریه در جریان یک آدم ربایی خانوادگی قرار گرفت. اعضای خانواده یک پزشک سرشناس به نام الحاجی منصور الکادریار و دختر و پسرش از خانه شان در حومه شهرک بواری در ابوجا پایتخت نیجریه ربوده شدند. آدم ربایان با تماس با خانواده این پزشک از آن‌ها ۳ میلیون دلار در قبال آزادی گروگان‌ها خواسته بود. پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی آدم‌ربایان آغاز کرد. کاراگاهان پلیس نیجریه با به دست آوردن سرنخ‌هایی یکی از آدم‌ربایان به نام بلو محمد ۲۸ ساله را شناسایی کردند. در حالیکه پلیس در حال پیدا کردن مخفیگاه محمد بود، ۶ گروگان‌گیری دیگر به پلیس نیجریه گزارش شد.

در این مرحله پلیس متوجه شد که گروگان‌ها در جایی در ایالت کادونا نگهداری می‌شوند. آدم ربایان برای ۹ گروگان خود ۷۸۰هزار دلار مطالبه کرده بودند. جست و جو برای پیدا کردن مخفیگاه آدم ربایان ادامه داشت تا اینکه پلیس توانست در ۲۰ ژانویه بلو محمد را در به یک هتل در منطقه تافا، کادونا دستگیر کند و در بازرسی از اتاق او در هتل ۲هزار و ۴۷۰ دلار کشف شد. در تحقیقات پلیس مشخص شد این پول‌ها درآمد او از باجگیری از خانواده گروگان‌ها بوده است.

بلو محمد در بازجویی‌هایی پلیسی اعتراف کرد که ۹ گروگان به یک اردوگاه در کدونا نگهداری می‌شدند. او ادامه داد: آدم ربایان ۴ نفر از گروگان‌ها را به نام‌های نبیحه الکادریار، احمدو بلو، زاریا و فولاشاد آریو ۱۳ ساله را در ۱۳ ژانویه در اردوگاه کشتند.

محمد افزود: او عضو یک باند بزرگ آدم ربایی در نیجریه است. آن‌ها از این راه درآمد دارند. با اعترافات محمد و همکاری او با پلیس نیجریه، اردوگاه گروگان‌گیران شناسایی و گروگان‌های زنده آزاد و اردوگاه توسط پلیس منهدم شد. محمد در حال حاضر در تحقیقات پلیسی کمک می‌کند و ۵ نفر همدستان و سردسته این باند به نام گودارا، را به پلیس معرفی کرده است. / همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک