انجام اقدامات مالی و بانکی مشترک میان ایران و آفریقا


انجام اقدامات مالی و بانکی مشترک میان ایران و آفریقا

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات و مصوبات دولت در مورد تجارت با آفریقا، گفت: بخش خصوصی برای رونق تجارت و اجرا شدن مصوبات باید فعال‌تر عمل کند.

انجام اقدامات مالی و بانکی مشترک میان ایران و آفریقا

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید محمدصادق قنادزاده، در حاشیه نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری ایران و کنیا، گفت: آفریقا آینده منابع دنیاست، از همین رو در یکی دو سال گذشته نگاه به آفریقا تغییر کرده و به دنبال جبران غفلت و عقب ماندگی از این بازار مهم هستیم.

وی افزود: این یک قطاری است که باید در حال حرکت اصلاح شود و از نشست‌های تئوری به اجرا و‌ عمل رسید.

قنادزاده با اشاره به اینکه هنوز مدل تجارت با آفریقا را به درستی فرا نگرفته‌ایم، اظهار داشت: آفریقا‌ به لحاظ فرهنگ تجارت بسیار متفاوت از قاره‌های دیگر است و باید قواعد کار با آنها را آموخت.

وی با تاکید بر استفاده از تجربه تاجران موفق در تجارت با آفریقا، گفت: اقدامات کنونی مانند ایجاد خط منظم کشتیرانی، اقدامات مالی و بانکی و راه‌اندازی 11 مرکز تجاری در این قاره توانسته تا حدودی بر افزایش تجارت با آفریقا تاثیرگذار باشد، ولی این هنوز بسیار کم و ناچیز است.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری اولین نشست ستاد تجارت آفریقا در دولت سیزدهم، گفت: مصوبات این ستاد بسیار مهم و راهبردی است، اما بخش خصوصی نیز باید مطالبه‌گری داشته باشد تا این مصوبات عملیاتی شود.

قنادزاده بیان داشت: ما لایه‌ای از غفلت را کنار زده‌ایم، اما اگر بخش خصوصی وارد گود نشود، دوباره شرایط به قبل بازمی‌گردد، از همین رو بخش خصوصی باید از ظرفیت ایجاد شده از جمله راه‌اندازی خط کشتیرانی نهایت استفاده را داشته باشد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان