رژیم آبمیوه: فواید رژیم 30 روزه آب میوه برای لاغری و سلامتی+ روش انجام


رژیم آبمیوه: فواید رژیم 30 روزه آب میوه برای لاغری و سلامتی+ روش انجام

مصرف آب میوه همیشه به عنوان یکی از عادت‌های سالم به شمار می‌آید. اما، این که ۳۰ روز تمام فقط آب میوه بنوشید چطور؟ آیا رژیم آبمیوه علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن ارزشی برای سلامتی بدن نیز دارد؟ حتی با آنکه امروزه رژیم آب میوه‌ی ۳۰ روزه به...

مصرف آب میوه همیشه به عنوان یکی از عادت‌های سالم به شمار می‌آید. اما، این که ۳۰ روز تمام فقط آب میوه بنوشید چطور؟ آیا رژیم آبمیوه علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن ارزشی برای سلامتی بدن نیز دارد؟

حتی با آنکه امروزه رژیم آب میوه‌ی ۳۰ روزه به خاطر اثرات چشمگیرش در کاهش وزن بسیار محبوب شده است، اما همچنان یک راه‌حل رژیمی افراطی به حساب می‌آید. رژیم آب میوه یعنی اینکه از هر نوع خوراکی که شکل جامد دارد، شکر تصفیه شده و هر محصول حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ و گوشت مرغ دوری کنید؛ البته عسل از این قاعده مستثنی است که معمولا برای شیرین کردن مقداری از آن استفاده می‌شود.

بنابراین، پیش از پیوستن به چالش رژیم آب میوه، لطفا اقدامات لازم، فایده‌ها و نکات احتیاطی را خوب مطالعه و درک کنید. همچنین، باید با یک پزشک / متخصص در این زمینه مشورت کنید. ممکن است آن‌ها برای‌تان ویتامین‌ها یا مواد مغذی خاصی تجویز کنند که احتمالا در فرایند رژیم آب میوه از دریافت آن‌ها محروم خواهید بود.

انواع آب میوه: ۲۱ نوع مختلف آب میوه و فوایدشان برای سلامتی

مهمترین فواید رژیم آبمیوه

۱. کاهش وزن

طبق مطلب سایت «تناسب اندام از طریق رژیم»، اکثر آدم‌ها قادر هستند ظرف یک دوره‌ی ۷ روزه‌ی رژیم آب میوه ۴.۵ کیلوگرم یا بیشتر وزن کم کنند. در واقع، کاهش وزن چشمگیر همیشه بی خطر نیست، به همین خاطر باید سرعت فرایند کاهش وزن‌تان را کم کنید. و بعد از اتمام رژیم آب میوه‌ی ۳۰ روزه‌تان، باید رژیم روزانه‌تان را به رژیمی سالم‌تر و کم‌خطرتر تغییر دهید تا بدن‌تان وزنی را که از دست داده‌اید دوباره باز نگرداند.

رژیم آب میوه، اگر که در کوتاه مدت مثلا سه روز تا یک هفته اعمال شود، نسبتا بی خطر است. رژیم آب میوه‌ی بلند مدت به جای آب کردن چربی‌ها، باعث تحلیل و از دست رفتن عضله‌های‌تان می‌شود. چون اساسا با انجام رژیم آب میوه، وزنی که کم می‌شود با از دست دادن آب و عضلات بدن اتفاق می‌افتد.

عضله از آمینو اسیدهای ضروری درست می‌شود که از پروتئین‌ها ساخته می‌شوند. و صرفا با مصرف سبزیجات و میوه‌ها پروتئین چندانی نصیب‌تان نخواهد شد. بنابراین، شاید بد نباشد آووکادو را به عنوان یکی از منابع میوه‌ای بسیار خوب برای پروتئین در رژیم آب میوه‌ی خود بگنجانید.

۱۰ شگفت‌انگیزترین خواص آب پرتقال برای سلامتی و زیبایی و تناسب اندام

۲. سم‌زدایی

میوه‌ها و سبزیجات منبع بی‌نظیر آمینو اسیدها هستند که با رادیکال‌های آزاد و سایر مواد سمی مبارزه می‌کنند. بهترین منبع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و مواد معدنی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. به عبارت دیگر، میوه‌ها و سبزیجات حاوی خواص درمانگری و پاکسازی بسیار زیادی هستند که به بدن کمک می‌کنند خودش را به آرامی و بدون خطر سم زدایی کند.

سم‌زدایی در سرتاسر بدن اتفاق می‌افتد که به نتایج زیر منجر می‌شود:

  • – درمان بیماری‌های مختلفی که به کلیه، کبد، و فشار خون مربوط می‌شوند
  • – پاکسازی دستگاه گوارش
  • – مبارزه با سلول‌های سرطانی
  • – جوانسازی پوست و مفید برای رنگ چهره
  • – حذف مواد سمی و رادیکال‌های آزاد
  • – تقویت سیستم ایمنی بدن
  • – حذف و پاکسازی مخاط از سینوس‌ها و ریه‌ها
  • – از بین بردن کلسترول بیش از حد
  • – همچنین تامین انرژی بدن برای بازسازی خودش.

و چون در رژیم آب میوه، میوه‌ها و سبزیجات به شکل مایع هستند و به سادگی جذب می‌شوند باعث می‌شود تمام فایده‌های میوه‌ها و سبزیجات برای سلامتی به نحو موثرتری- نسبت به خوردن آن‌ّها به شکل غیر مایع- به بدن انتقال پیدا ‌کنند.

بنابراین، بعد از موفقیت در پشت سر گذاشتن برنامه‌ی رژیم آبمیوه‌ی ۳۰ روزه‌تان، می‌توانید به پوستی خوب، بدنی متناسب‌تر و شاداب‌تر سلام کنید!

درمان سریع حمله آسم با یک آبمیوه ساده

روش رژیم آبمیوه

اقداماتی که برای رژیم آب میوه‌ی ۳۰ روزه انجام می‌شود

قبل از آنکه رژیم آبمیوه‌ی ۳۰ روزه را آغاز کنید چند اقدام ضروری وجود دارد که لازم می‌دانم در اینجا ذکر کنم. این‌ها به مهیا شدن شما کمک بسیاری می‌کنند.

۱. با پزشک‌تان مشورت کنید. کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

۲. از یک آبمیوه‌گیری با کیفیت با دوام استفاده کنید.

۳. انواع مختلفی از سبزیجات و میوه‌ها را برای آب گرفتن خریداری کنید (ترجیحا ارگانیک). خرید اکثر سبزیجات سبز توصیه می‌شود.

۴. برای داشتن طعمی بهتر می‌توانید به آب میوه زنجبیل یا لیمو اضافه کنید. بعضی از سبزیجات مزه‌ی خوبی ندارند، بنابراین مخلوط کردن آن‌ها با مقدار کمی عسل، میوه‌ها و کمی ادویه می‌تواند کمک کننده باشد.

۱۶ مهمترین خواص آب گریپ ‌فروت طبیعی برای سلامتی

۵. آب میوه را فقط وقتی بگیرید که بلافاصله قصد خوردن آن را دارید. آب میوه در صورت ماندن ارزش غذایی‌اش را از دست می‌دهد. بنابراین هیچ وقت از آب میوه‌های پاکتی که در مغازه‌ها می‌فروشند ننوشید.

۶. علاوه بر نوشیدن آب میوه، شما باید حداقل هر روز ۸ لیوان آب بنوشید. حتی با این که آب میوه هم یک نوع مایع است، اما برای هیدراته شدن به آب نیاز دارید. بهتر است آب تصفیه شده بنوشید.

۷. بعد از اتمام رژیم آب میوه‌ی ۳۰ روزه، سعی کنید کم کم غذاهای غیر آبکی بخورید. کمی طول می‌کشد بدن‌تان به غذاهای غیر آبکی عادت کند. در نتیجه همان نباید همان روز اول بعد از اتمام رژیم یک پیتزای درسته را بخورید! ابتدا با میوه‌ها و سبزیجات شروع کنید، بعد غلات و پروتئین‌ها را در روز بعد اضافه کنید.

میوه‌ها و سبزیجات مناسب برای آب گیری

میوه‌ها و سبزیجاتی که بیشتر از همه برای آب گیری استفاده می‌شوند عبارتند از: هویج، چغندر، کرفس، جعفری، هندوانه، سیب، انگور، و لیمو. هویج آمینو اسید (پروتئین) زیادی دارد. سایر میوه‌ها و سبزیجات که آمینو اسید بالایی دارند عبارتند از: پاپایا، نارگیل، کیوی، هلو، گوجه فرنگی، اسفناج، مارچوبه، بروکلی، سبزه‌ی‌ گندم و ….

تمام میوه و سبزیجات نام برده شده فایده‌های بی‌شماری برای سلامتی قسمت‌های مختلف بدن دارند.

نکته‌ی احتیاطی

درباره‌ی فایده‌های رژیم آبمیوه‌ی ۳۰ روزه مطالبی را آموختیم، اما چند عارضه‌ی جانبی هم وجود دارد که بهتر است از آن‌ها آگاهی داشته باشید. حالت تهوع، نفخ معده، اسهال، سبکی سر، فشار خون پایین، تحلیل رفتن عضلات که موجب ضعف بدن خواهد شد از جمله‌ی آن‌ها هستند. تمام موارد ذکر شده اثرات جانبی دنبال کردن یک رژیم آبمیوه‌ی ۳۰ روزه هستند. پس، باز هم تاکید می‌کنم، پیش از دنبال کردن این رژیم حتما با پزشک خود مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از پدر و مادر نیلوفر شهیدی/ مهربونی از چشماشون میباره+عکس