فساد، موجب پیگرد 110 هزار مقام حزب کمونیست چین شد


فساد، موجب پیگرد 110 هزار مقام حزب کمونیست چین شد

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه صبح چین جنوبی، دیده‌بان مبارزه با فساد چین در گزارشی اعلام کرد: ده‌ها هزار نفر از مقامات حزب کمونیست را که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند و همچنین...

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه صبح چین جنوبی، دیده‌بان مبارزه با فساد چین در گزارشی اعلام کرد: ده‌ها هزار نفر از مقامات حزب کمونیست را که وظایف خود را به درستی انجام نداده اند و همچنین افرادی که پول و هدایایی دریافت کرده اند را تحت پیگرد قرار داده است.

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی، سازمان اجرایی حزب، به مقامات هشدار داد که در آستانه سال نو چینی به قوانین پایبند باشند.

به گفته نهاد عالی مبارزه با فساد چین، حدود ۱۱۰ هزار نفر از مقامات حزب کمونیست چین در سال گذشته به عنوان بخشی از تلاش مداوم برای پاکسازی این حزب با اقدامات انضباطی روبرو شدند.

ارقام منتشر شده توسط کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی (CCDI) نشان دهنده افزایش ۱۳ درصدی تعداد پرونده ها در مقایسه با سال قبل است.

این اتفاق در حالی روی می دهد که بیش از یک سال از کنگره ملی حزب کمونیست چین در اکتبر ۲۰۲۲، گذشته است، زمانی که شی جین‌پینگ رییس جمهور چین سومین دوره کاری خود را به‌عنوان بالاترین مقام چینی آغاز و اکثر پست‌های کلیدی را با وفادارانش پر کرد، با این حال نشانه‌های کمی از کاهش رفتارهای سختگیرانه توسط پکن وجود دارد.


فساد، موجب پیگرد 110 هزار مقام حزب کمونیست چین شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم