کشته شدن 5 تروریست تجزیه‌طلب بلوچ توسط ارتش پاکستان


 کشته شدن 5 تروریست تجزیه‌طلب بلوچ توسط ارتش پاکستان

اقتصادنیوز : سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان با اعلام واکنش سریع نیروهای امنیتی برای دفع عملیات تروریستی در این ایالت، گفت که ۵ نفر از مهاجمان وابسته به تروریست‌های تجزیه طلب کشته شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، وقوع چند انفجار ناشی از پرتاب راکت و آتشباری شورشیان بلوچ در حوالی منطقه «مچ» ایالت بلوچستان فضای این شهر و تمام ایالت را به شدت امنیتی کرد.

برخی رسانه‌های محلی گفتند که شبه نظامیان درپی هدف قراردادن یک پاسگاه پلیس، زندان و بیمارستان بودند اما واکنش سریع نیروهای ارتش به آتشباری و حمله تلافی‌جویانه به محل تجمع مهاجمان، عملیات تروریستی برنامه‌ریزی شده را دفع کرد.

خبر مرتبط
اضافه شدن پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های موجود ایران و پاکستان

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی با مقامات با پاکستان گفت: همچنین اتفاق نظر داریم در یک جدول زمان بندی شده مورد توافق، پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه های موجود اضافه شود.

سخنگوی دولت ایالت بلوچستان دقایقی پیش اعلام کرد که حمله هدفمند شورشیان گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزادیبخش بلوچ» موسوم به «بی‌.ال.ای» با واکنش قوی نیروهای ارتش و سپاه مرزی دفع شد و طی آن ۵ تروریست کشته شدند.

جان اچک زی افزود که حفاظت از غیرنظامیان و تاسیسات دولتی در شهر مچ در اولویت قرار داشت و خوشبختانه تروریست‌ها به هدف خود نرسیدند.

منابع امنیتی پاکستان نیز گفتند که نظامیان مستقر در منطقه موفق به دفع ۳ حمله همزمان تروریست‌ها شده و اجازه ندادند آتشباری کور و راکت پراکنی شهر و یا محل سکونت غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

دولت و ارتش پاکستان طی سال‌های اخیر همواره شورشیان وابسته به گروه‌های تجزیه طلب بلوچ را در بی‌ثباتی ایالت بلوچستان، حملات علیه غیرنظامیان، نیروهای امنیتی و حتی اتباع چینی سرزنش می‌کنند.

ارتش آزادیبخش بلوچ و «جبهه آزادیخواه بلوچ» که نامشان در فهرست سازمان‌های تروریستی و تجزیه طلب پاکستان قرار دارد تاکنون مسوولیت ده‌ها فقره انفجار، حملات انتحاری و ترور نیروهای امنیتی را برعهده گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت