پیش بینی کاهش فرود پرندگان در زیستگاه های گیلان


پیش بینی کاهش فرود پرندگان در زیستگاه های گیلان

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حسین علی‌نژاد با اشاره به مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و زیستگاه‌های گیلان، اظهار کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه در کشور و استان و همچنین عرض‌های جغرافیایی...

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حسین علی‌نژاد با اشاره به مهاجرت پرندگان به تالاب‌ها و زیستگاه‌های گیلان، اظهار کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه در کشور و استان و همچنین عرض‌های جغرافیایی بالاتر، تعداد پرندگان کمتری نسبت به سال گذشته مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه سرشماری پرندگان در ۸۰ درصد زیستگاه‌های استان انجام شده است، افزود: بررسی‌ها کاهش فرود پرندگان را به دلیل تغییرات اقلیم و گرمایش زمین نشان می‌دهد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه هنوز جمع‌بندی سرشماری پرندگان در تالاب‌ها و زیستگاه‌های استان به اتمام نرسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عوامل تغییرات اقلیم و به واسطه آن کاهش مهاجرت پرندگان، امسال با کاهش فرود پرندگان مهاجر به زیستگاه‌های استان روبرو باشیم.

علی‌نژاد با بیان اینکه امسال سال سرد زمستانی را شاهد نبوده‌ایم و این مسئله در مهاجرت پرندگان حائز اهمیت است، گفت: پایش یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در حفظ گونه‌های مختلف فرود آمده در تالاب‌ها بسیار تأثیرگذار است و کشفیات نشان از برخورد قانونی و جدی محیط‌ زیست با متخلفان و همچنین تداوم پایش‌ها دارد.

وی درباره بیشترین گونه‌های مهاجر به تالاب‌های گیلان، تصریح کرد: انواع مرغابی‌سانان، خروس کولی و کاکایی‌ها بیشترین جمعیت را در پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و زیستگاه‌های استان دارند.


پیش بینی کاهش فرود پرندگان در زیستگاه های گیلان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت