رئیس شاباک به مصر رفت


رئیس شاباک به مصر رفت

وبگاه «آکسیوس» بامداد سه‌شنبه نوشت که رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سفر به قاهره با رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر دیدار و درباره جنگ غزه گفتگو کرده است.

رئیس شاباک به مصر رفت

به گزارش راهبرد معاصر، وبگاه «آکسیوس» بامداد سه‌شنبه از سفر «رونن بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به مصر و دیدار با مقامات این کشور خبر داد.

آکسیوس به نقل از دو مقام صهیونیست نوشت که بار روز دوشنبه برای گفتگو درباره مسائلی غیر از آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه به قاهره رفته و با «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر دیدار و گفتگو کرد.

بر این اساس، وی در این دیدار درباره وضعیت محور «صلاح الدین» در جنوب نوار غزه (موسوم به محور فیلادلفیا) و نحوه همکاری رژیم صهیونیستی با مصر برای جلوگیری از قاچاق ادعایی سلاح به داخل این باریکه رایزنی کرد.

در این گزارش آمده است که سران اطلاعاتی تل‌آویو و قاهره درباره طرح‌های بالقوه برای اداره نوار غزه پس از پایان جنگ کنونی صحبت کردند.

آکسیوس در پایان نوشت که سازمان شاباک و مقامات مصری از پاسخ به سوال درباره این گزارش امتناع ورزیدند.

پیش از این نیز منابع صهیونیست روز دوشنبه از دیدار مخفیانه نمایندگان مصر، عربستان سعودی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تصمیم‌گیری بر سر آینده نوار غزه خبر داده بودند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!