بایدن دستور اقدام نظامی در خاورمیانه را صادر کرد


بایدن دستور اقدام نظامی در خاورمیانه را صادر کرد

وبگاه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا از مشاوران خود خواسته تمام گزینه‌هایی که بیشترین بازدارندگی را در برابر حملات به نیروهای این کشور در غرب آسیا دارد، بررسی کنند.

بایدن دستور اقدام نظامی در خاورمیانه را صادر کرد

به گزارش راهبرد معاصر، وبگاه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مطلع گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور اقدام نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا را صادر کرده است.

این مقامات که نامشان فاش نشد به پالتیکو گفتند که بایدن از مشاوران خود خواسته تمام گزینه‌هایی که بیشترین بازدارندگی را در برابر حملات به نیروهای این کشور در غرب آسیا دارد و البته باعث تشدید بیشتر تنش‌ها نمی‌شود، بررسی کنند.

پالتیکو به نقل از این منابع نوشت که این پاسخ به حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه، به صورت موجی از اقدامات علیه طیف وسیعی از اهداف است و احتمالا طی دو روز آتی با چراغ سبز بایدن آغاز خواهد شد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است: «گزینه‌های پاسخ نظامی پنتاگون شامل حمله به عناصر ایرانی در سوریه یا عراق و همچنین دارایی‌های دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس نیز می‌شود».

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه تهدید کرده بود که در زمان و مکان مناسب، به حملات علیه نظامیان این کشور در منطقه غرب آسیا پاسخ می‌دهند.

شامگاه یکشنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) در بیانیه‌ای اذعان کرد در حمله پهپادی بامداد آن روز به پایگاهی نظامی این کشور در اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل زخمی شدند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی